۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85198314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح کتابخانه در مناطق محروم گلستان، نشانه عزم دولت برای ترویج کتابخوانی است

گرگان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: افتتاح کتابخانه‌های مناطق محرومی از جمله مراوه تپه، نگین‌شهر و قره‌داشلی بندرترکمن پس از چند سال بلاتکلیفی، از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی اظهار کرد: علاوه بر این طرح‌های عمرانی، در دولت سیزدهم بسیاری از کتابخانه‌های گلستان از نظر نرم افزاری و کتاب به‌روز شد تا فرصت بهتری برای مطالعه در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: باز طراحی کتابخانه میرفندرسکی گرگان دیگر اقدام انجام شده ۲ سال اخیر در راستای تقویت فرهنگ مطالعه است که این طرح با اعتبار هفت میلیارد ریالی آغاز شده و با نصب تجهیزات در آینده نزدیک بار دیگر در دسترس کتاب‌خوانان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در این بخش کودک و نوجوان هر کدام به صورت مستقل راه‌اندازی شده و همراه با اتاق‌های علم، خلاقیت و ساخت‌کده همراه با تجهیزات مورد نیاز فنی و حرفه ای در طبقه همکف در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

افتتاح کتابخانه در مناطق محروم گلستان، نشانه عزم دولت برای ترویج کتابخوانی است

میرزاعلی افزود: پس از بازسازی ساختمان میرفندرسکی گرگان، کتابخانه گنبد هم باز طراحی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان در ادامه به نقش رسانه‌ها از جمله ایرنا در توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران همواره صدای مردم بوده و دغدغه‌های جامعه را به صورت ویژه پیگیری می‌کند.

آخوند میرزاعلی افزود: نقش رسانه در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی مهم و کلیدی بوده و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

در این استان شمالی ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۶ کتابخانه سیار با پوشش هر کتابخانه ۲۰ روستا و ۲ کتابخانه پستی دارد که ۱۳ هزار نفر از کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی آنها استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha