۹ اثر در رویداد رهیافت های نوین سوادآموزی استان همدان ثبت شد

همدان- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در نخستین فراخوان بین المللی رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید، ۹ اثر استانی در محورهای «ایده ها، راهکارها و تولیدات» حوزه سوادآموزی استان همدان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر توسلی کیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی(رسا) به دنبال ایده ها و راهکارهای نو و جدیدی در زمینه آموزش بزرگسالان بودیم تا از نظرات اساتید و اندیشمندان این حوزه بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: در این راستا فراخوانی انجام شد تا از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، فرهنگیان و اندیشمندان، مجموعه های دانش بنیان و شتاب دهندگان را برای توسعه سوادآموزی بزرگسالان استفاده کنیم.

توسلی کیا تصریح کرد: در زمینه علم و دانش باید به دنبال راه حل های جدیدی باشیم تا علاوه بر آموزش علوم نافع و سودمند، اثرگذاری، ماندگاری و کاربردی بودن علوم در زندگی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: این فراخوان فرصتی مناسب برای استفاده از ایده های نوین آموزشی و تربیتی در حوزه سوادآموزی بوده و به طور قطع نتایج و ثمرات بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان توسعه، تحکیم، تعمیق و تثبیت سواد در کم سوادان را از جمله اهداف برگزاری این رویداد اعلام کرد و گفت: مشارکت همه اقشار جامعه از جمله شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه راهکارها و محصولات خود برای از بین بردن کم سوادی و بی‌سوادی و باز مهندسی جدید در مسیر سوادآموزی از دیگر اهداف این رویداد علمی است.

وی به تشکیل دبیرخانه استانی به منظور پیگیری اقدامات مربوط به این رویداد اشاره کرد و افزود: توزیع پوستر، اطلاع رسانی فراخوان از طریق فضای مجازی، کانال ها، برگزاری نشست خبری، برگزاری جلسه تبیینی و هماهنگی با دانشگاه های استان، فضا سازی و تبلیغات محیطی، مکاتبه با دستگاه ها و نهادها و بهره گیری از ظرفیت های مختلف برای مشارکت صاحب نظران از مهمترین اقدامات دبیرخانه استانی است.

توسلی کیا بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحدهای آموزشی و معلمان، موسسات و تشکل های غیردولتی واجد شرایط و سایر توانمندی های موجود در سطح شهرستان ها، نواحی و مناطق آموزش و پررش استان همدان و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، برای تحقق کمی این اهداف برنامه ریزی و اقدام شده است.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر است که تعداد افراد بی‌سواد در استان حدود ۴۹ هزار نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha