شمار موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

یاسوج - ایرنا-رئیس اداره نظارت و ارزشیابی و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک سال گذشته تاکنون ۶۴موسسه به مراکز پزشکی طرف قرارداد استان افزوده شده است.

محمد حسین جهانتاب روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل افزایش پرداخت از جیب بیمه شدگان ، عدم انعقاد قرارداد مراکز درمانی با بیمه های پایه می باشد، افزود:اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد برای عقد قرارداد با همه مراکز سلامت آمادگی دارد.

وی عنوان کرد: پیش از این عقد قرارداد با بیمه سلامت برای مراکز درمانی با محدودیت هایی مانند حدنصاب نرم جمعیتی مواجه بود اما دولت سیزدهم برای رفاه جامعه هدف این محدودیت ها را حذف کرده است.

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد:هم اکنون ۵۵۰موسسه پزشکی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۴۰ موسسه درمانی استان که بیشتر در زمینه های توان بخشی، دندان پزشکی و رادیولوژی فعالیت درمانی انجام می دهند طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیستند.

طبق بند (ل) تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۲ همه مراکز سلامت موظف به انعقاد قرارداد با سازمان های بیمه گر پایه است و تمامی موسسات و مراکز سلامت فعال در استان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به عقد قرارداد با سازمان بیمه سلامت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه عقد قرارداد الکترونیک، پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی می توانند بدون مراجعه حضوری به اداره های بیمه سلامت ، اقدام به ثبت درخواست عقد قرارداد خود در سامانه به آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc۲ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha