۶۵ میلیارد ریال به طرح‌های بهداشتی اسفراین تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین خراسان شمالی گفت: ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل ۲ طرح بهداشتی و آموزشی این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر طاهره توفیقیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای ۲ طرح آموزشکده بهورزی و مرکز جامع سلامت این شهرستان مصوب شد که تاکنون ۶۵ میلیارد از آن جذب شده است.

وی افزود: این طرح های بهداشتی به دلیل کمبود اعتبارات از سال های گذشته رها شده بود که با تزریق اعتبارات روند تکمیل آن آغاز شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین ادامه داد: اکنون این طرح های بهداشتی و آموزشی پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و پیش بینی می شود تا ۶ ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: اعتبارات خوبی نیز از محل سفر رییس جمهور برای تجهیز و بازسازی بیمارستان غدیر در نظر گرفته شده است که با جذب آن شاهد حل مشکلات بسیاری در حوزه درمان شهرستان خواهیم بود.

توفیقیان با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش بی بدیلی در سلامت جامعه دارند، گفت: نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جامعه بی بدیل است که باید اقدامات تخصصی در این زمینه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: رسانه ها در مقابله با کرونا ثابت کردند که می توانند چه نقش موثری در تامین سلامت جامعه به ویژه در پیشگیری از بیماری ها داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص های سلامت در این شهرستان نیازمند مشارکت نیکوکاران است، گفت: این شهرستان هنوز در بسیاری از شاخص های بهداشتی و سلامت عقب است که بی تردید جبران این عقب ماندگی ها بدون همکاری نیکوکاران میسر نمی شود.

وی افزود: در واقع حوزه سلامت بسیار وسیع است و پیشبرد اهداف این بخش نیازمند همکاری تمامی سازمان های مردم نهاد است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha