جهاد دانشگاهی توان تامین نیاز مجموعه صنایع را در استان بوشهر دارد

بوشهر - ایرنا - رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: با توجه به قابلیت‌ها و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه انجام شده در جهاد دانشگاهی؛ این مجموعه می‌تواند نیاز صنعت استان را در مجموعه نفت و گاز، صنایع پائین دستی و سایر مزیت‌های استان از جمله در بخش آبزی پروری و خرما را تامین کند.

به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: بخشی از کارهای مجموعه جهاد دانشگاهی به نوعی در شرکت شهرک‌های صنعتی نیز با هدف توانمندسازی واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

وی افزود: می‌توان برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فعالیت‌ها در قالب تفاهم‌نامه به صورت منسجم‌تر و هدف‌دارتر کار کرد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به بخش‌های استارتاپی و ایده شو تصریح کرد: در این بخش با پارک علم و فناوری، دانشگاه خلیج فارس و بنیاد نخبگان یک سری مجموعه تفاهم‌نامه و کارهایی انجام شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین یک سری کارهای دیگری از جمله برنامه راهبردی شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک انجام شده که باید به روز و برنامه راهبردی باید تنظیم شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: بخشی از کارهای آمایش سرزمین در مجموعه جهاد دانشگاهی انجام شده که بسیار مفید و مثمرثمر است و می‌توان امیدوار بود که مجموعه این کارهای انجام شده در صنعت و بازار تاثیرگذار و منجر به افزایش بهره‌وری شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۴۷۰ واحد در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۲۰ شهرک صنعتی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار ۱۸ شهرک آن از سوی سرمایه‌گذاران فعال هستند.

به گفته حسینی با توجه به ضرورت شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی؛ مجموعه جهاد دانشگاهی می‌تواند در شناسایی نیازهای این واحدهای صنعتی موثر باشد.

وی همچنین با تاکید به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰ واحد صنعتی دانش بنیان شده و در این مسیر در حرکت هستند.

حسینی یادآور شد: واحدهای فناور اگر تجاری سازی شوند امکان استقرار در واحدهای صنعتی را دارند و همچنین شرکت‌ها و واحدهای صنعتی فعال نیز باید برای بهره وری بیشتر از صنعت به سمت فناوری و دانش گرایش داشته باشند.

نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان بوشهر در عمارت گلستان بوشهر در حوزه‌های مختلف با موضوع پژوهش و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه آبزی پروری و نفت و گاز، آموزش‌های توام با مهارت آموزی و مهارت آفرینی، تجاری‌سازی فناوری و فرهنگی و مطالعاتی از 22 مرداد به مدت سه روز برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha