۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85198861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری المپیاد ورزشی سبب امیدآفرینی در "دانشجو معلمان" می‌شود

اصفهان–ایرنا– مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: یکی از راه‌های تقویت شور و نشاط و تحرک و امیدآفرینی در بین "دانشجو معلمان"، برگزاری المپیادهای ورزشی است.

به گزارش ایرنا، سیدرفیع شفابخش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پردیس "شهید باهنر" دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود: با این هدف می‌توان شادابی و امیدبخشی را در آینده از طریق دانشجو معلمان به دانش‌آموزان انتقال داد و نتیجه غایی آن نیز ایجاد جامعه‌ای بانشاط و امیدوار است.

وی اظهار داشت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداختن به تحصیل، تهذیب و ورزش بویژه ورزش قهرمانی بعنوان موتور محرک ورزش همگانی، دانشگاه فرهنگیان سیاست‌های خود را بر اساس برگزاری المپیادهای ورزشی طرح‌ریزی کرده است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان، ماموریت گراست، به شیوه‌های مختلف درصدد تربیت معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات معلمان برای تدریس به دانش‌آموزان، فراگیری نظم و انضباط و فضایل اخلاقی است که در دانشگاه فرهنگیان با برپایی المپیادهای ورزشی و فرهنگی، این مهم به جد دنبال می‌شود.

شفابخش به برگزاری بیست و چهارمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در اصفهان اشاره کرد و گفت: این رویداد مهم فرهنگی و ورزشی بنابر اهداف سند تحول بنیادین که ساحت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های ششگانه آن است، در این استان در حال برگزاری است.

سرانه پایین فضای ورزشی دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سرانه اماکن و فضاهای ورزشی دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم، قدری پایین‌تر است.

وی یادآور شد: بر این اساس دانشگاه فرهنگیان سال گذشته احداث ۱۰ سالن ورزشی در دانشگاه‌های ۱۰ استان را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته شفابخش، تاکنون ۲ سالن در دانشگاه فرهنگیان استان‌های مرکزی و یزد تکمیل شده و ساخت سالن در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز در دست اقدام است تا سرانه اماکن و فضاهای ورزشی دانشگاه فرهنگیان به استانداردهای لازم نزدیک شود.

برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی با حضور سه هزار دانشجو معلم در اصفهان

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در این نشست خبری از برگزاری بیست و چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی با حضور حدود سه هزار دانشجو معلم در اصفهان خبر داد و گفت: این رویداد از ۱۸ مرداد جاری در بخش خواهران آغاز شده است.

علی‌اکبر کجباف با بیان اینکه افتتاح المپیاد فرهنگی- ورزشی برادران از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود، افزود: این المپیاد در ۶ رشته ورزشی برگزار می‌شود که چهار رشته آن شامل فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و دو ومیدانی بین خواهران و برادران مشترک است.

وی ۲ رشته اختصاصی خواهران را شامل بدمینتون و شنا و ۲ رشته اختصاصی برادران را شامل کشتی آزاد و تکواندو عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط و مشارکت پذیری در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ و ورزش همگانی و پهلوانی و افزایش سلامت جسمانی، روانی و عاطفی دانشجو معلمان از اهداف مهم برپایی این المپیاد است.

به گزارش ایرنا، بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجو در پردیس دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha