۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85198989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۲ تن از بانوان به مرحله استانی " مسابقات قرآن کریم " اصفهان راه یافتند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از بین چهار هزار و ۱۷۲ نفر شرکت کننده اولیه در " چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم " ، ۱۴۲ نفر از بانوان و ۱۴۰ نفر از آقایان در بخش آوایی و ۴۸ نفر در بخش مدیحه‌سرایی به مرحله استانی راه یافته‌اند.

به گزارش ایرنا،" چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم " در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی ، ۲۵ تا ۲۷ مرداد امسال در آستان امامزاده سید محمد (ع) شهرستان خمینی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از شاخصه‌های مهمی که می‌تواند بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور، ملت و نظام ما را به دنیا معرفی کند، اهتمام به امور قرآنی به عنوان یک باور و اعتقاد مشترک در جهان اسلام است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه اصفهان افزود: این مساله در شکل خاص خود در قالب مسابقات، موضوعات مشترک اعتقادی را در یک صحنه رقابتی قرار می‌دهد تا هم جوانان توانمند ما در این صحنه رشد کرده و استعدادهای خود را بروز دهند و هم بعد از تعیین افراد برتر، در عرصه‌های بین‌المللی حضور یافته و در دنیا معرفی شوند.

وی در ارتباط با اهمیت معرفی و رشد استعدادهای جدید قرآنی از طریق این مسابقات افزود: این یک مسیر بسیار مهم است که ما رقابت‌های قرآنی را در داخل و ظهور و بروز اسلامیت نظاممان را در قالب مسابقات قرآنی معرفی کنیم؛ از طرف دیگر ما موظفیم که برای ادای دین به قرآن کریم، فعالیت‌هایی که موجب ترسیم قله‌های قرآنی برای جامعه می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.

حجت الاسلام بلک افزود: هر ساله در میان کسانی که در مسابقات حضور می‌یابند، با شخصیت‌های جدید و جوانی که تحصیل‌کرده هستند و استعدادهای کاملی دارند مواجه می‌شویم که می‌توانند سرمایه‌ای برای جامعه قرآنی ما در آینده باشند.

وی با اشاره به استقبال از مسابقات امسال تصریح کرد: علی‌رغم همه‌گیری کرونا در سال‌های گذشته، چراغ این مسابقات پرفروغ باقی ماند و اصحاب قرآنی در کشور و در استان اصفهان در این عرصه وارد شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد: حضور استعدادهای قرآنی و کارهای ارائه شده به ویژه در بخش بانوان توام با افزایشی چشمگیر بود؛ از این رو این دوره از مسابقات همچون سال‌های گذشته با رویش‌های جدیدی همراه است که سبب افزایش کمی و کیفی در سطح مسابقات می‌شود.

حجت الاسلام بلک تاکید کرد: علی‌رغم اینکه استان اصفهان از نظر تعداد ثبت‌نام در بین استان‌های برتر قرار دارد اما ظرفیت حضور فعالان قرآنی استان در این مسابقات بیش از این تعداد بوده و با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر می‌توان شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام در ادوار بعدی بود.

وی افزود: برای حضور بهتر در این مسابقات لازم است که اساتید، نهادها و موسسات قرآنی، فعالیت‌های خود را افزایش دهند تا بتوانیم در عرصه رقابت شاهد حضور داوطلبان بیشتری باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت اعمال وظیفه همه دستگاه‌ها در قبال قرآن گفت: قرآن موهبتی همگانی است که برای هدایت کل جامعه و زیربنای مشروعیت نظام ماست؛ از این رو همه مسوولانی که در جایگاه‌های مدیریتی قرار می‌گیرند، مرهون و مدیون نورانیت قرآن در این کشور هستند و مردم به حرمت قرآن کریم این امانت را در اختیار آنها قرار داده‌اند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه اصفهان اضافه کرد: امور قرآنی عرصه‌ای برای ادای دین مسوولان است، همچنین با توجه به جلوه‌های دشمنی با قرآن در دنیا، همه ما در قبال این کتاب آسمانی مسوول هستیم واداره اوقاف به عنوان برگزارکننده مسابقات افتخار می‌کند که در خدمت جامعه قرآنی است اما دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز در این باره وظایفی دارند که از جانب فعالان قرآنی مورد مطالبه است.

وی با اشاره به اقدامات نهادهای دیگر در امور قرآنی بیان کرد: نمی‌توان گفت که این مطالبه محقق شده و همچنان جامعه قرآنی چشم به راه این توجهات از جانب نهادها و سازمان‌های مختلف هستند؛ حتی رتبه‌آورانی که موجب افتخارآفرینی برای استان اصفهان شده‌اند نیز به اندازه کافی دیده نشده‌اند.

حجت الاسلام بلک افزود: مشوق‌هایی که در مسائل مختلف یک رسم و عادت طبیعی است می‌تواند در حوزه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد و انتظار ما از نهادهای فرهنگی این است که فعالان و نام‌آوران قرآنی را که تنها با عشق و بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
شهرستان خمینی شهر در ۱۲ کیلومتر غرب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha