۲۰ کمیته و رشته موتور سواری و اتومبیلرانی در تبریز فعال است

تبریز - ایرنا - رییس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود ۴۰ کمیته و رشته در این ورزش وجود دارد گفت: تاکنون توانسته‌ایم ۲۰ کمیته و رشته را در تبریز احیا و تاسیس کنیم.

به گزارش ایرنا، سیامک امیرخیزی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در ۱۴ شهرستان استان نیز پیست‌های اتومبیلرانی و موتور سواری را دایر کردیم تا علاقه مندان این رشته ورزشی از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۲۵۰ ورزشکار سازمان یافته در هیات استان فعال هستند گفت: برای فعالیت این تعداد از موتور سواران و اتومبیلرانان نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم از این رو با تمامی فرمانداران، شهرداران و نهادهایی که زمین‌های بزرگ در اختیار داشتند وارد مذاکره شدیم.

امیرخیزی ادامه داد: مشکل زیرساخت در این رشته شامل تمام کشور می‌شود و ما با علم به اینکه زمین‌هایی که به پیست تبدیل کرده‌ایم روزی از دستمان خارج خواهد شد باز به فعالیت خود در این راستا ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه هیات موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی یکی از فعال‌ترین و مهم‌ترین هیات‌های کشوری است گفت: به رغم تمامی مشکلات و با در دست داشتن کمترین امکانات موفق شدیم کارهای بزرگی انجام دهیم و بیشتر کمیته‌ها را فعال کردیم در حالی که در گذشته فقط نام هیات بود.

امیر خیزی افزود: همچنین برای رفع مشکل زمین و پیست تمرین مسابقه، فضایی در پیرامون مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز در اختیارمان قرار گرفته که که فنس کشی و تجهیز کردیم و برای ورزشکاران و داوران جایگاه موقتی در آنجا دایر کردیم.

وی ادامه داد: همچنین یک قطعه زمین در این مجموعه ورزشی به مساحت ۲۷ هکتار به نام هیئت ورزشی زده شده که معارضانی داشت که برخی از آنها رفع شده و اگر این زمین در اختیار هیئت قرار گیرد می‌توانیم از آن به عنوان دهکده موتور سواری و اتومبیلرانی در تبریز و استان استفاده کنیم.

۲۰ کمیته و رشته موتور سواری و اتومبیلرانی در تبریز فعال است

رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی به مشکل این هیات با راهنمایی و رانندگی در مورد پلاک گذاری موتورها اشاره کرد و گفت: ماهیت کار ما وصل به راهنمایی و رانندگی است از این رو انتظار داریم این ارگان با هیات تعامل و همکاری داشته باشد.

امیرخیزی خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیسیون صدور پلاک ورزشی برای این نوع موتورها با هماهنگی وزارت، فدراسیون و حراست تشکیل شده و بر اساس آن برای این موتورها پلاک آبی با اعتبار یک سال صادر می‌شود و صاحبان آن تنها حق رانندگی در مسیر خانه تا پیست را دارد.

وی به شناسایی ۲۰۰ خودرو و ساماندهی آنها اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه ای با محیط زیست انجام داده‌ایم و منشور کمیته سافاری تهیه شده و در حال حاضر کمیته صفاری نه تنها محیط زیست را خراب نمی‌کند بلکه در حفظ آن در کنار این سازمان است.

امیر خیزی همچنین بر اهمیت آموزش در مدیریت جدید فدراسیون و هیئت اشاره کرد و گفت: آکادمی موتور سواری به اتومبیلرانی در فدراسیون تشکیل شده و آذربایجان شرقی نیز به عنوان نخستین استان نمایندگی آن را گرفته است.

وی با بیان اینکه موتور سواری و اتومبیلرانی رشته تخصصی است و باید علمی جلو برود گفت: ورزشکاران این رشته با افرادی که در خیابان‌ها ویراژ می‌دهند متفاوت هستند یک ورزشکار حرفه‌ای باید ابتدا نکات ایمنی را رعایت کند.

وی اضافه کرد: برای فعالیت در رشته‌های موتور سواری و اتومبیلرانی نیازی به رسیدن به سن ۱۸ سالگی نیست زیرا که سن قهرمانی در این رشته کوتاه بوده و علاقه مندان می‌توانند از ۵ سالگی این رشته را آغاز کنند.

امیر خیزی گفت: هیات در مورد اعضای خود بسیار سختگیر است و برای تک تک آنها جلسات روانشناسی برگزار می‌کند و مردم مطمئن باشند که اعضای این هیات نسبت به قوانین پایبند بوده و در هر حال قانون راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها را رعایت می کنند.

۲۰ کمیته و رشته موتور سواری و اتومبیلرانی در تبریز فعال است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha