۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85199717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع روسیه: منابع نظامی اوکراین تقریبا تمام شده است

مسکو- ایرنا- وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه منابع نظامی اوکراین تقریباً تمام شده است، گفت: در بسیاری از موارد، کارآمدی تجهیزات غربی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است حتی از تسلیحات دوران شوروی هم پایین تر است.

به گزارش ایرنا، سرگئی شویگو سه‌شنبه در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو با اشاره به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، افزود: امروز در میدان نبرد هیچ چیز آسیب ناپذیری در برابر سلاح های روسی وجود ندارد و نیروهای مسلح اوکراین با وجود کمک های همه جانبه غرب به نتیجه نمی رسند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه با بیان اینکه اوکراین از امکانات غیرنظامی برای پناه دادن به نیروها و تجهیزات استفاده می کند، گفت: کی یف از جمعیت غیرنظامی به عنوان سپر انسانی برای پوشش نیروها استفاده می‌کند.
شویگو با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر استفاده اوکراین از مهمات خوشه‌ای در جنگ ادامه داد: با توجه به نقض قوانین بشردوستانه از سوی اوکراین، روسیه ممکن است در تصمیم خود برای عدم استفاده از مهمات خوشه ای تجدید نظر کند.
وی در ادامه از اینکه نیروهای مسلح اوکراین گلوله باران محله‌های غیرنظامی دونتسک و مناطق مرزی روسیه را شدت بخشیده اند، انتقاد کرد.
وزیر دفاع روسیه همچنین درباره احتمال فاجعه هسته‌ای در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا هشدار داد و گفت: وضعیت هشدار در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا در حال توسعه است، اقدامات نیروهای مسلح اوکراین می تواند منجر به یک فاجعه هسته ای شود.
شویگو در ادامه گفت: عملیات ویژه روسیه در اوکراین، افسانه برتری استانداردهای نظامی غرب را از بین برد و توانایی غرب برای تحمیل منافع خود در مناطق مختلف جهان را کاهش داده و منجر به افزایش نقش کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در نظام جهانی شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع فدراسیون روسیه در نظر دارد همکاری همه جانبه را با همه کشورهایی که از تشکیل مراکز مستقل قدرت در جهان چند قطبی حمایت می کنند، افزایش دهد.
وزیر دفاع روسیه گفت: در این راستا، فدراسیون روسیه همکاری نظامی با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را تقویت خواهد کرد.
وی همچنین با بیان اینکه سیاست دفاعی در اروپا کاملاً تابع منافع ایالات متحده است، هشدار داد: غرب ممکن است به تحریک درگیری در خاورمیانه ادامه دهد و کشورهای این منطقه باید اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار داشته‌ باشند.
شویگو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غرب در موضوع تایوان همچون اوکراین در حال نقش‌آفرینی منفی است، گفت: روابط بین فدراسیون روسیه و چین از همه جهات از سطح روابط استراتژیک فراتر رفته است و سطح امروز مناسبات مسکو-پکن بیش از یک متحد است.
وی همچنین تاکید کرد که همکاری‌های روسیه و بلاروس در پاسخ به رشد فعالیت‌های نظامی ناتو تقویت خواهد شد.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو روز سه شنبه با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هتل پاتریوت روسیه گشایش یافت.
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح از جمله مقامات ارشد دفاعی شرکت کننده در این کنفرانس است که در نشستی با موضوع جهان چندقطبی در این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی خواهد کرد.
هیات بلندپایه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی دعوت رسمی از سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده است.
پیش از این نمایشگاه «مجمع بین المللی فنی– نظامی ارتش ۲۰۲۳» در پارک پاتریوت در غرب مسکو آغاز به کار کرد.
صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند.
این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ اوت (۲۳ تا ۲۹ مرداد) در غرب مسکو برپا است و حدود یک هزار و ۵۰۰ شرکت دفاعی روسیه و ۸۵ شرکت خارجی از هفت کشور در آن شرکت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha