دانشگاه آزاد در تربیت نیروی متخصص کارنامه قابل قبولی ندارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کیفیت پایین آموزشی در دانشگاه آزاد نتوانسته نیروهای متخصص را برای ورود به بازار کار و اشتغال مورد نیاز کشور آماده کند و در این حوزه کارنامه قابل قبولی ندارد.  

مهدی روشنفکر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد وضعیت آموزشی در دانشگاه آزاد بیان داشت: کیفیت پایین آموزشی در این دانشگاه نتوانسته آن طور که انتظار می رود نیروهای متخصص از نظر مهارت برای ورود به بازار کار و اشتغال مورد نیاز کشور آماده کند، البته برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها هم پیشرفت های خوبی داشته اند اما در مجموع دانشگاه آزاد در این حوزه کارنامه قابل قبولی ندارد.

وی اضافه کرد: پایین بودن کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد،‌ موضوعی است که مسئولان این دانشگاه نیز بر آن اذعان دارند و گاهی در سخنرانی های خود در مراسم مختلف به صورت غیرمستقیم و ضمنی به آن اشاره می کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به افزایش شهریه دانشگاه آزاد تصریح کرد: شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده که دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه باید برای تحصیل، شهریه مشخص شده را پرداخت کنند تا بتوانند ادامه تحصیل دهند و علاوه بر شهریه ثابت، شهریه متغیر این دانشگاه سالانه روبه افزایش است که بعضا برخی دانشجویان به دلیل ضعف اقتصادی توان پرداخت ندارد.

روشنفکر با بیان اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی جزء برترین دانشگاه‌های جهان، محسوب می‌شوند، افزود: بهترین دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی که رتبه‌های علمی بالایی در جهان دارند، غیرانتفاعی هستند و از نظر کیفیت علمی نیز در سطح بالایی قرار دارند، اما در کشورمان دانشگاه‌های آزاد و علمی و کاربردی سطح آموزشی و علمی پایینی دارند که قطعا باید ساماندهی شوند.

نماینده مردم بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس افزود: دانشگاه‌ آزاد با سطح علمی پایین سبب افت رتبه علمی کشور شده و چالش‌های فرهنگی هم دارد که امید است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha