۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85199951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیمانکار مشاوره طراحی پایه فشارافزایی پارس جنوبی تایید شد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: کارگروهی برای فشارافزایی پارس جنوبی تشکیل شده و پیمانکار مشاوره طراحی پایه نیز تایید شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس محمدحسین متجلی روز سه شنبه اظهار کرد: در خصوص فشارافزایی پارس جنوبی، در ۲ بخش خشکی و دریا کار را جلو می‌بریم.

وی افزود: بحث‌های زیادی برای فشارافزایی وجود دارد و بر اساس شرایط آتی کشور سعی بر این است که هر ۲ مطالعات خشکی و دریای طراحی پایه را جلو ببریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: حفاری چاه‌های افقی را نیز در دستور کار داریم.

متجلی یادآورشد: امسال گروه عملیات پشتیبانی با پشتکار کارها را به انجام می‌رساند که در تولید پایدار در زمستان تاثیرگذار است.

وی گفت: در دولت سیزدهم در شرکت نفت و گاز پارس اقدام‌های مناسبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی در دهه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با ابتکار عمل در دولت سیزدهم، فاز ۱۱ با تمام مشکلات و مسائل به تولید رسید و اقدام‌های دیگر برای افزایش تولید گاز از این میدان مشترک در حال اجراست.

متجلی افزود: هدف این است که تولید را در کشور جلو ببریم.

وی با تاکید بر اینکه کشور با ناترازی گاز در چند سال اخیر دست به گریبان بوده است، ادامه داد: فشارافزایی موضوعی اساسی برای کشور به‌شمار می‌رود.

میدان نفتی و گازی پارس جنوبی (در قطر: گنبد شمالی) بزرگ‌ترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و به‌طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران در حدود ۳۳ درصد (استان بوشهر) و قطر حدود ۶۷ درصد واقع شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha