ازدواج چهارمین موضوع ارزیابی استانداران و مسوولان است

قم- ایرنا- معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: با پیگیری های ویژه رئیس جمهوری و دستور وی موضوع ازدواج ‌چهارمین موضوع ارزیابی استانداران و مسوولان کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید یامین پور عصر سه شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم اظهار داشت: بحث ازدواج در سند تحول دولت جزو ماموریت های اصلی قلمداد شده و در یک ماه و نیم گذشته تا امروز رئیس جمهور ۱۹ دستور در چارچوب تسهیل ازدواج خطاب به دستگاه های مختلف و وزرایی چون علوم، راه و شهرسازی، صمت،‌کشور و رییس بانک مرکزی صادر کرده است.

موضوع ازدواج چهارمین موضوع ارزیابی استانداران و مسوولان است

قم در قانون جوانی جمعیت در اهدای زمین رتبه آخر کشور است

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: استان قم در بحث اجرای قانون جوانی جمعیت در اهدای زمین به خانواده ها رتبه سی و یکم کشور را دارد.

وی با اشاره به این که تسهیل ازدواج به عنوان یک پیشران در حل مسائل کشور مورد توجه قرار می گیرد گفت: ازدواج عامل مهمی در کنترل موضوع عفاف و حجاب دارد و ازدواج به هنگام جوانان تاثیر زیادی نیز در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

یامین پور با بیان این که در ۶ سال اخیر چهار میلیون نفر از جمعیت جوان کشور کم شده است بیان کرد: تا سال ۹۵ ، ۲۵ میلیون نفر در سن جوانی داشتیم و اکنون ۲۱ میلیون نفر در سن جوانی داریم.

وی ادامه داد: تسهیل ازدواج به هنگام اکنون تنها راه برای جبران این عقب افتادگی و جلوگیری از پیری جمعیت است و اولین دستور در این زمینه در حوزه تسهیلات است و این مورد کمترین خدمتی است که دولت برای ازدواج می تواند بدهد.

برگزاری شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور بعد از ۱۰ سال

یامین پور در ادامه سخنانش ابراز داشت: شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود و از ۹ وزارتخانه و تعدادی از دستگاه های حاکمیتی در آن عضو هستند.

وی ابراز داشت: در دهه ۹۰ و در دولت گذشته هیچ گاه شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور برگزار نشد و ماموریت های حوزه جوانان به نحوی به فراموشی سپرده شد و اهتمامی نبود که دستگاه های حوزه جوانان گرد هم آیند.

وی افزود: آیت الله رئیسی عنایت ویژه ای نسبت به جوانان دارد و بعد از یک دهه شورای عالی جوانان را به ریاست خود تشکیل داد.

یامین پور اظهار داشت: تا امروز سه مرتبه شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور برگزار شده و
تلاش شده که طی دو سال گذشته ستادهای استانی نیز احیا و ماموریت های آن ها جدی گرفته شود و هم افزایی ها در حوزه جوانان شکل گیرد.

وی با اشاره به سند روایت پیشرفت در کشور گفت: در سال گذشته بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر آن شدیم که اردوهای راهیان پیشرفت افزایش یابد و به یکی از ماموریت های اصلی دولت تبدیل شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: در مورد اردوهای راهیان پیشرفت با هدف ایجاد انگیزه در جوانان وظیفه اجرا بر عهده وزارت های علوم و آموزش و پرورش گذاشته شد و عمده زحمت از نظر لجستیکی بر عهده سپاه و دستگاه های میزبان مانند وزارت نفت و صمت بود.

وی بیان کرد: برش مهم روایت پیشرفت استانی است و در این زمینه نیازی به اردوهای چند روزه نداریم و هر استان ظرفیت های علمی و صنعتی برلی اردوهای یک روزه دارد.

موضوع ازدواج چهارمین موضوع ارزیابی استانداران و مسوولان است

موضوع ازدواج چهارمین موضوع ارزیابی استانداران و مسوولان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha