۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85199987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل مشکل صنعت و جامعه در گرو بهره گیری از اهرم پژوهش است

زنجان - ایرنا - معاون پژوهش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حل مشکل صنعت و جامعه در گرو بهره گیری از اهرم پژوهش بوده که به این موضوع در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان صالحی روز سه شنبه در دیدار با محسن افشارچی استاندار زنجان بر ضرورت بهره گیری حداکثری از قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در این قانون پیش بینی شده است که دانشگاه ها می توانند در حل مشکلات صنایع نقش آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان، جدید و مترقی است و باید تلاش کنیم همه مفاد آن اجرایی شود.

به گزارش ایرنا قانون جهش تولید دانش بنیان مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره در سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسید.

مفاد این قانون به توسعه بخش‌های مختلف زیست بوم فناوری و نوآوری از بخش های سرمایه گذاری در زیرساخت تا تولید محصول دانش بنیان و خلاق با استفاده از اختیارات معاونت علمی و فناوری کمک می‌کند.

معاون پژوهش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان به رویکرد ماموریت گرایی در معاونت پژوهش وزارت علوم اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا در کنار ماموریت های ذاتی دانشگاهها، ماموریت های ویژه ای نیز در راستای حل مشکلات بر حسب موضوع و نیاز برای آنها در نظر گرفته می شود.

صالحی گفت: نگاه و دید استاندار زنجان به واسطه دانشگاهی بودنشان، کمک می کند تا زمینه رشد در شاخص های حوزه پژوهش و فناروی در این استان فراهم باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان زیر ساختهای خوبی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد، گفت: امیدواریم با هدایت مطلوب این منابع، برکات آن نیز به استان و کشور برسد.

معاون پژوهش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان، از دانشگاه زنجان و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha