۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85200272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از ۱۲ زندان سیاسی بوشهری قبل از انقلاب

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹
کد خبر: 85200272
تجلیل از ۱۲ زندان سیاسی بوشهری قبل از انقلاب

بوشهر- ایرنا- در آیینی با حضور استاندار بوشهر، از ۱۲ زندان سیاسی این استان در دوران ستمشاهی طاغوت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از آزادگان سیاسی قبل از انقلاب در استان بوشهر با محکوم کردن حادثه تروریستی در شاه‌چراغ (ع) شیراز اظهار کرد: رشادت‌ها و نقش آزادگان در پیروزی انقلاب اسلامی هرگز از یاد نمی‌رود و از حافظه تاریخ انقلاب پاک نمی‌شود.

احمد محمدی‌زاده افزود: نیاز است این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها که نشانی از مبارزات مردم استان بوشهر در دوران ظلم و ستم شاهنشاهی است به نسل‌های بعد از انقلاب و به خصوص نوجوانان و جوانان روایت شود.

وی تصریح کرد: با رشادت شهدا و آزادگان سیاسی قبل از انقلاب، درخت جمهوری اسلامی به ثمر نشست و با رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، کشور دارای دستاوردهای فراوانی در عرصه‌های مختلف شد که نیاز است با جهاد تبیین، این موفقیت‌ها به جامعه گفته شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: حرکت سخیف و غیرانسانی تروریستی شاه چراغ(ع) بدون پاسخ نمی‌ماند و به زودی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت تروریستی بسزای اعمالشان می‌رسند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری بوشهر گفت: بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در استان بوشهر نشان می‌دهد که این استان در زمره پیشگامان نهضتی بوده که امام راحل(ره) در کشور آن را از دهه چهل شمسی پایه‌گذاری کرده است.

یوسف دشتی افزود: در کنار مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم استان بوشهر برای مقابله رژیم سفاک پهلوی،حضور مجاهدین و انقلابیون به نام کشور در قالب دوران تبعید در این استان، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر با خط و روش و مسیر انقلاب شده است.

وی اضافه کرد: پرچم‌داری این انقلاب توسط روحانیت معزز از جمله شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری در پیش از انقلاب نشان می‌دهد که مردم این استان خواستار سرنگونی رژیم پلید طاغوت بودند و در این راه متحمل زندان نیز شده‌اند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری بوشهر یادآور شد: تجلیل از آزادگان سیاسی در دوران منحوس پهلوی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی سال‌ها در زندان‌ها، شکنجه شده‌ بودند را وظیفه خود می‌دانیم.

دشتی ادامه داد: اگر چه برخی شهید و برخی فوت کرده‌اند اما یاد و نام آنها در تاریخ مبارزات مردم استان بوشهر بر علیه طاغوت همچنان می‌درخشد.

در این آئین از ناصر مظفری، محمد جواد حمیدی‌فرد، عبدالنبی سمیرونی، غلامرضا طاهریان‌پور، عبدالله فاتحی، عبدالکریم بحرینی، جعفر درخشان، محمد تقی صفری، علیرضا مظفری‌زاده، ماشاالله لاوری‌منفرد، احمد مدرسی‌زاده و اصغر تراب‌پور آزادگان و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha