پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تسهیل گر تولید و ایجاد اشتغال است

ایلام-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت در قالب تبصره ۱۶و ۱۸مشاغل خرد و خانگی تسهیل گر تولید و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار عباسی» روز چهارشنبه در نشست بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: سال قبل عملکرد استان در جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ کارنامه موفقی داشته که قابل تقدیر است.

وی افزود: انتظار داریم که وضعیت سال قبل حفظ و ارتقا پیدا کند زیرا حساسیت خاصی در حمایت از ایجاد اشتغال وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: به منظور جلوگیری از دوگانگی در تصمیم گیری باید حتما مدیران بانک ها در جلسات حضور داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: تسریع در روند تکمیل پرونده ها تا پایان مرداد از توافقات بانک ها بوده که امیدواریم با اجرایی شدن آن روند جذب تسهیلات افزایش چشمگیری داشته باشد و تا پایان شهریور ۵۰درصد سهم استان جذب شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این نشست به تشریح عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ کشور پرداخت و گفت: از محل این تسهیلات ۵۱۴میلیارد تومان سهم استان ایلام است که درصد تخصیص تاکنون بسیار ناچیز است.

رشنوادی یادآور شد: وضعیت جذب تسهیلات در استان با توجه به مقایسه با سال قبل قابل قبول نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) نیز در این نشست یادآور شد: هزار و ۸۱۸ نفر پرونده در بانک ها هست و ۲۵۵میلیارد تومان بانک ها پذیرش پرونده دارند که باید پرداخت شود.

طاهری خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۵ پرونده با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان معادل سه درصد پرداخت شده که زیاد مناسب نیست.به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این نشست مدیران عامل بانک‌های استان به تشریح عملکرد خود در زمینه جذب تسهیلات پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha