۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85215173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۱۲۰ فرصت سرمایه گذاری در ایلام

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبر: 85215173
شناسایی ۱۲۰ فرصت سرمایه گذاری در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: ۱۲۰ فرصت سرمایه گذاری تاکنون در استان ایلام برای سرمایه گذاران شناسایی و احصا است.

سعید رشنوادی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: به منظور تسهیل در روند جذب سرمایه گذاران یک سالن به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری با مشارکت کارشناسان تمامی دستگاه های مرتبط تشکیل شده است که در ذیل این سالن تخصصی، برای تسهیل در رفع موانع سرمایه گذاران رایزنی می شود.

وی افزود: ۲۸ ذیحساب با استقرار در ادارات مختلف نقش مشاور مالی مدیریت ارشد هر دستگاه را ایفا می کنند و در واقع افراد ذیحساب به اشراف کامل در حوزه های مختلف مالی رسیده اند و در چارچوب قانون به مدیران اجازه یا عدم اجازه فعالیت های مالی و اجرای پروژه ها را می دهند.

رشنوادی یادآور شد: تخلفات مالی در ادارات دارای ذیحساب بسیار اندک و نزدیک به صفر است چرا که ذیحسابان نسبت به امور مالی از جمله جابجایی اوراق بهادار یا موافقتنامه ها، هزینه ها و دیگر فعالیت های مالی بر اساس قانون، نظارت دقیق دارند.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق، مزایا، پاداش، سنوات، کسورات و دیگر فرایندهای مالی کارکنان دولت که در داخل استان واریز می شود و ملی نیست از محل خزانه استان پرداخت می شود.

رشنوادی با بیان اینکه همه اعتبارات عمرانی اعم از استانی، ملی، توازن، سه درصد سهم نفت، ملی استانی شده و دیگر اعتبارات عمرانی از طریق خزانه استان ابلاغ می شود، بیان کرد: تمام سپرده های قانونی دولت به عنوان تضمینی و یا جرائم مالی اخذ شده از سوی قوه قضاییه توسط خزانه این اداره کل بلوکه یا آزاد می شود.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام تاکید کرد: لیست تمامی اموال منقول و غیرمنقول دولت باید در سامانه سادا (سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی) ثبت شود و هرگونه اقدام در خصوص اموال دولتی منقول و غیرمنقول (حتی اموال ضایعاتی و اسقاطی ) اعم از فروش، خرید مال جدید، از رده خارج کردن و دیگر فعالیت ها باید از طریق این سامانه در نزد معاونت‌ نظارت اداره کل اقتصادی و دارایی انجام بگیرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم استان مبحث تبصره ۱۸ است که جزء یک تا ۹ بند الف این تبصره در قالب پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و بند ب آن هم واگذاری اموال غیرمنقول دولت برای مولدسازی املاک مازاد دستگاه های دولتی است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی بیان کرد: هر سند تک برگ یا جابجایی زمین بین ادارات طبق قانوان ماده ۲۳ بند دال یا ماده ۶۹ و خرید خودروهای اداری باید از کانال اقتصادی و دارایی باشد.

رشنوادی یادآور شد: استان ایلام در رفع موانع تولید و کسب و کار رتبه نخست کشوری را کسب کرده است

به گفته وی در مبحث تبصره ۱۸ سال گذشته یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که سهم استان ایلام ۷۳۰ میلیارد تومان بود که ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

رشنوادی ادامه داد: در موضوع اشتغال، نکته قابل توجه اشتغال های تعهد شده است ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال تعهد شده در استان ایلام بوده است.

رشنوادی یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال آینده پس از ادقام تبصره های ۱۸ و ۱۶ برای استان ایلام در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام افزود: تبصره ۱۶ برای مشاغل خانگی و خرد است و تبصره ۱۸ برای طرح و پروژه های کلان پرداخت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha