اوکراین: راهبرد موشکی روسیه کار پدافند هوایی اوکراین را دشوارتر کرده است

تهران-ایرنا- سخنگوی نیروی هوایی اوکراین با بیان اینکه نیروهای روس به طور مداوم تاکتیک‌های خود را حین حملات موشکی و هدف‌گیری مواضع اوکراین تغییر می‌دهند، تاکید کرد: از این رو سامانه‌های دفاع هوایی کی‌یف در رهگیری موشک‌ها دچار چالش شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه نیوزویک، یوری ایگنات روز گذشته گفت: نیروهای روسیه در حال برنامه‌ریزی مسیر پرواز موشک‌های خود هستند تا به کمک نقاط ضعف [اوکراین] و استفاده از اطلاعاتی که دارند، دفاع هوایی ما را تا حد امکان دور بزنند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین با تاکید بر اینکه موشک‌های روسیه مدام تغییر مسیر می‌دهند، افزود: برخی از موشک‌ها، قابلیت بیشتری در حرکت و جابه‌جایی حین پرواز دارند که باعث دشوارتر شدن کار پدافند هوایی در انهدام موشک‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین صبح روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که روسیه دست‌کم ۲۸ حمله با موشک کروز را طی یک شب انجام داده است.

اوکراین همواره خواستار سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر برای محافظت از خود در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین یکم مرداد امسال اعلام کرد که کی‌یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به یک «سپر هوایی تمام عیار» نیاز دارد.

شرکای غربی اوکراین تا بیش از یک سال پس از آغاز جنگ از ارائه سامانه دفاعی به کی‌یف خودداری می‌کردند اما سرانجام در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت در اختیار این کشور قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha