۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85200897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد تشکل مبارزه با مواد مخدر ضرورت مراکز آموزشی است

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: مبارزه با مواد مخدر و مصونیت دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند تعامل بیشتر نیروی انتظامی با دانشگاه‌ها و مدارس است و باید تشکل مبارزه با این مواد خانمانسوز در این مراکز ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، محمد جلایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: در کنار تشکل‌هایی که در مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد می شود باید تشکل مبارزه با مواد مخدر نیز با همکاری نیروی انتظامی در این مراکز ایجاد شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر با عواقب و اثرات زیانبار این مواد آشنا شوند.

وی افزود: اعتیاد در نظام جمهوری اسلامی عادی نخواهد شد و ‌به عنوان یک معضل و ضد ارزش در جامعه ما محسوب می شود؛ بنابر این مبارزه با مواد مخدر یک مبارزه دائمی است و باید نظارت بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید هم افزایی ،عزم و اراده جدی برای مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان مواد مخدر وجود داشته باشد؛ چون هیچ فردی از اعتیاد مصونیت ندارد و قاچاقچیان بدلیل سود ناشی از قاچاق مواد مخدر قصد دارند تا با هزینه بخشی از این سود، جامعه را بیش از پیش آلوده کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد: حاصل سود ناشی از قاچاق مواد مخدر وجود معتادان در جامعه است که بلای خانمان سوزی است که در راس مبارزه با این معضل اجتماعی، نیروی انتظامی قرار دارد و تاکنون نیز در این راه شهدا و جانبازان زیادی را نثار کرده است.

۱۱ باند قاچاق مواد مخدر در گیلان منهدم شد

همچنین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ باند قاچاق مواد مخدر در استان منهدم شد و ۲ هزار و ۶۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است.

سرهنگ علی احمدپور افزود: همچنین با تلاش ماموران مبازره با مواد مخدر از ابتدی امسال تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر مجرم در بخش مواد مخدر در گیلان دستگیر شدند و ۶۴۴ معتاد متجاهر نیز به مراکز درمانی در این استان معرفی شدند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر طرح های مختلفی برای پاکسازی محلات، پارک‌ها و سایر اماکن در گیلان انجام شده که در این راستا، حدود هزار و ۳۰۰ مرحله پاکسازی برای مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شد و همچنین ۹ مرحله طرح در حوزه پارک‌ها داشتیم که این طرح برای ایجاد فضای امن در این مراکز تفریحی عمومی استمرار خواهد داشت.

احمدپور خاطرنشان کرد: با توجه به کشفیات انجام شده، میزان کشف هروئین و شیشه طی سال جاری کاهش یافته که یکی از دلایل مهم آن افزایش قیمت این مواد مخدر است؛ اما گرایش به سمت مواد توهم زا همانند گل، افزایش یافته که با توجه به طرح هایی که انجام شده و همچنین در حال انجام است امیدوار به کاهش استفاده از این مواد مخدر هستیم.

استحصال ۲ هزار کیلوگرم تریاک در گیلان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه با توجه به کشفیات مواد مخدر در این استان اظهار کرد: هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر غیراستحصال در گیلان امحاء شد.

محمدعلی اباذری افزود: همچنین مجوز خروج ۲ هزار کیلوگرم تریاک را برای استحصال در استان گیلان دریافت کردیم تا بتوان با فن آوری، در تهیه دارو از آن بهره برد و در صنعت داروسازی از آن استفاده کرد.

وی به مراکز نگهداری معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: بخشی از هزینه های مراکز نگهداری معتادان متجاهر برعهده شهرداری ها است که در گیلان برخی از شهرداری ها تعامل مناسبی داشته اما تعدادی نیز تاکنون از این تعامل سر باز زدند.

اباذری در خاتمه گفت: همچنین هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در اختیار آموزش و پرورش گیلان قرار گرفت تا امکانات ورزشی برای اوقات فراغت دانش آموزان تهیه شود و در مناطق محروم نیز وسایل ورزشی برای استفاده نوجوانان و جوانان فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha