اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین گره ترافیکی در محدوده مرکزی شهر با توجه به نوع کاربریها و توزیع آنها قرار دارد و وجود مراکز تجاری مانند بازار بزرگ، بافت تاریخی و سنتی، عرض کم معابر و افزایش روز افزون تعداد خودروها نیز بر معضلات ترافیکی این منطقه افزوده است.
وی اظهار کرد: به منظور رفع این معضلات، اجرای برنامههای بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت در دستور کار شهرداری قرار دارد و همچنین تقاطعها به عنوان مهمترین گلوگاههای ترافیکی سطح معابر شهری و حل معضلات ترافیکی آنها با رویکرد منسجم و یکپارچه، گامی اساسی در سازماندهی ترافیک معابر شهر به شمار می رود.
عرشیان با تاکید براینکه قزوین جزو اولین شهرهایی است که اطلس تصادفات را ایجاد کرد، افزود: اطلاعات مربوط به تصادفات این شهر از سال ۹۴ در قالب "اطلس تصادفات" با همکاری مشترک پلیس راهور استان تهیه و تحلیل شده و در بخشی از این اطلس، تقاطعهای حادثه خیز شهر بر مبنای فراوانی و شدت مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری قزوین بین شهرداری و دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) منعقد و مقرر شد به منظور مدیریت ایمنی موقعیتهای پر تصادف در شبکه معابر شهری و ارایه راهکارهای اجرایی در حفظ ایمنی معابر و کاهش تعداد تصادفات اجرایی شود.
به گفته این مسوول، در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با همکاری پلیس راهور و سازمانهای زیر مجموعه جهت روان سازی و کاهش حجم ترافیک راه حلهای کارشناسی و تخصصی را جهت رفع مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: برای ایمن سازی هفت نقطه حادثه خیز شهر قزوین ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و تا پایان سال این نقاط ایمن خواهد شد.
عرشیان ادامه داد: براساس بررسیهای انجام شده، بیشترین تعداد فوتی عابران پیاده در سطح شهر قزوین مربوط بلوار آیت الله خامنهای، مقابل جایگاه سوخت و شرکت آلومتک است و به همین منظور ۲ دستگاه پل هوایی عابر پیاده در مناطق یاد شده نصب می شود.
وی یادآور شد: همچنین دوربینهای کنترل سرعت در نقاط حادثه خیز شهر تا پایان مهرماه نصب خواهد شد.
نظر شما