۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85201297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ موکب در استان دیالی عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند

بغداد - ایرنا - رئیس هیات موکب‌های حسینی در استان دیالی عراق گفت: ۶۰۰ موکب در این استان از هفته آینده کار خود را برای ارائه خدمات به زائران اربعین آغاز می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «علی احمد طاهر» هیات موکب‌های حسینی در استان دیالی عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه، افزود: این موکب‌ها در پنج مسیر زمینی به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای نظارت بر کار این موکب‌ها تشکیل شده است، اظهار داشت: محل استقرار موکب‌ها با هماهنگی کمیته عالی مدیریت زیارت اربعین مشخص می‌شود.

رئیس هیات موکب‌های حسینی در استان دیالی عراق افزود: نماینده‌ای از موکب‌های حسینی در اداره امنیتی زیارت اربعین حضور خواهد داشت و دستورالعمل‌ها و هرگونه درخواست و اطلاعات را به موکب‌ها منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تاکید هیات موکب‌های حسینی در استان دیالی همه موکب‌ها از چهار فعالیت منع شده اند، افزود: حمل سلاح، تبلیغات سیاسی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و مسدود کردن راه‌ها به هر دلیلی توسط موکب‌ها ممنوع است.

احمد طاهر تاکید کرد که تمامی جاده‌ها در استان دیالی باز خواهد بود و به هر دلیلی جز با دستورات مقامات امنیتی اجازه بسته شدن آن‌ها داده نمی‌شود.

استان دیالی عراق در روزهای آینده شاهد حرکت ده‌ها هزار زائر از مناطق مختلف استان به سمت کربلای معلا است و به همین منظور این استان طی روزهای گذشته شاهد تدارکات امنیتی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم عراق، ۱۶ شهریور اربعین حسینی است.

پیاده‌روی اربعین مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و گرد آمدن آن‌ها در چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) انجام می‌شود. این مراسم پس از حج، بزرگ‌ترین اجتماع مسالمت‌آمیز جهان توصیف و از سال ۲۰۱۴ به بزرگ‌ترین پیاده‌روی و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha