کتابخانه مرکزی در حال ساخت اراک از طرح‌های ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام است

اراک - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ساختمان کتابخانه مرکزی در حال ساخت اراک از جمله طرح‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای، خاورمیانه و جهان اسلام بشمار می رود که تکمیل آن نیازمند اهتمام مسئولان است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مهدی رمضانی » روز چهارشنبه در بازدید از طرح فرهنگی درحال ساخت کتابخانه مرکزی در اراک افزود: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: برای تکمیل این طرح بزرگ هزار و ۲۰۰میلیاردر ریال اعتبار نیاز است.
رمضانی با بیان اینکه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور بهره‌بردار است، تأکید کرد: اما متعهد می‌شویم به محض تکمیل، فرایند تجهیز ظرف ۶ ماه انجام شود.
وی به تجربه تکمیل و تجهیز کتابخانه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در مشهد، سهند در آذربایجان شرقی و هفته دولت در خرم آباد و رشت طرح‌های فرهنگی در قالب کتابخانه به انجام رسیده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: طولانی شدن روند ساخت برخی طرح‌ها موجب ناراحتی مردم می‌شود اما تلاش است تا این قبیل طرح‌ها به موقع تکمیل و باعث دلگرمی مردم شود.
رمضانی، به سیاست دولت سیزدهم در اجرای طرح‌ها اشاره کرد و افزود: دولت مردمی آیت الله رییسی، دولت اهل عمل است و تلاش می‌کند تا به وعده خود عمل کند.
وی بیان کرد: در سفر اول رییس جمهور به استان مرکزی، اعتباری برای ادامه تکمیل این طرح تخصیص یافت و در دور دوم نیز اعتبار تخصیص داده می‌شود و تلاش است تا با نقدینگی، عقب ماندگی جبران شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: شروع طرح کتابخانه مرکزی در اراک با اعتبارات استانی، محل اشکال بوده است.
«علی‌اکبر اسدی » افزود: روند ساخت تا تکمیل این طرح ۲ تا سه سال آینده ادامه دارد و امسال نیز که هنوز، اعتبارات اعلام و تخصیص داده نشده است.
وی بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام جز اولویت‌های استان مرکزی است اما منابع محدود است.
کتابخانه مرکزی در اراک در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در هفت طبقه درحال ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha