۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85201476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: دستگاه‌های مختلف حامی قهرمانان ورزشی باشند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان، قهرمانی محمدمبین عظیمی، کشتی گیر کردستانی را در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان در اردن تبریک گفت و از همه دستگاه‌های اجرایی خواست حامی قهرمانان ورزشی باشند.

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت تبریک قهرمانی "محمدمبین عظیمی" کشتی گیر سقزی در مسابقات جهانی اردن، اظهار کرد: همه مجموعه استان و فعالان عرصه ورزشی، فرهنگی و هنری در استان پای کار حمایت از قهرمانان بیایند چرا که نمونه هایی بااستعداد مانند مبین عظیمی در کردستان کم نداریم.

وی افزود: از صمیم قلب و با شور و شوق فراوان به مردم عزیز استان و به خانواده مبین و سقزی های پرافتخار و ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری این افتخارآفرینی را که برای ما بسیار ارزشمند است تبریک می گویم.

استاندار کردستان یادآور شد: آنچه که از این نشان پر ارزش و بی بدیل با ارزش تر است این است که مسوولان فدراسیون مبین عزیزرا الگو و اسوه کشتی گیران معرفی می کنند که در اخلاق و تدین کم نظیر است.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد این روند موفقیت تا قهرمانی در المپیک ادامه یابد و اضافه کرد: برای حمایت از ورزشکاران به ویژه در بعد قهرمانی رشته های انفرادی و گروهی سال گذشته فعالیتهایی را شروع کردیم.

وی گفت: برای حمایتهای مالی و پشتیبانی هایی که باید در سطح استان صورت گیرد، دست مجموعه دولت و دستگاه ورزش جوانان از لحاظ قانونی شاید خیلی باز نباشد و بیشتر در قالب حمایت از هیاتهای ورزشی صورت می گیرد.

استاندار کردستان ادامه داد: اقداماتی برای ورود صنایع و معادن عمده استان در عرصه حمایت از ورزش انجام شده و نتایجی هم بدست آمده است.
"محمدمبین عظیمی" کشتی گیر سقزی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در کشور اردن به مقام قهرمانی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

کشتی‌گیر ملی‌پوش کردستانی، امروز در دیدار فینال حریف قزاقستانی خود « رضابک آیتموخان » را با نتیجه پنج بر چهار شکست داد و اولین مدال طلای جهانی خود و همچنین اولین مدال جهانی کشتی آزاد کردستان را بدست آورد.

کشتی‌گیر با اخلاق و محجوب سقزی در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد، در دور دوم سالی سالیف بلغاری را با امتیاز عالی ۱۴ بر سه شکست داد و در دور سوم هم حریف قدر روسی مصطفی گادجی ملاچدبیروف در مقابل پهلوان کردستانی حرفی برای گفتن نداشت و با امتیاز ۱۱ بر صفر و ضربه فنی شکست را پذیرا شد.

ایبویان ارمنستانی حریف نیمه‌نهایی « عظیمی » نیز در کمتر از سه دقیقه مغلوب هنرنمایی پهلوان سقزی شد و با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر و ضربه فنی چاره‌ای جز شکست نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha