اختصاص هزار میلیارد ریال برای تملک املاک کنارگذر ۲۴متری اسلامشهر

اسلامشهر- ایرنا- شهردار اسلامشهر با بیان اینکه در حال تملک املاک برای اجرای پروژه کنارگذر ۲۴ متری هستیم، گفت: هزار میلیارد ریال امسال از سوی شورای شهر برای این موضوع اختصاص یافته است.

محسن حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد پروژه تعریض کنار گذر ۲۴ متری اسلامشهر که کمک به حل مشکل ترافیک شهر می کند، توضیح داد: برای این پروژه که در کنار ریل راه آهن قرار گرفته است باید ۲۳ تملک شود.

وی ادامه داد: صاحبان این املاک خیابان رشادت شمالی در محله امام حسن مجتبی(ع) اجازه ساخت و ساز ندارند چرا که املاک آنها در طرح تعریض قرار دارد.

به گفته شهردار اسلامشهر، صاحبان این املاک باید به شهرداری بیایند یا زمین معوض بگیرند یا معادل ریالی زمین وجه نقد بگیرند.

وی افزود: تاکنون ۹ ملک تملک شده و بقیه املاک هم در دست کارشناسی است تا با تعریض کنارگذر مشکل ترافیکی منطقه حل شود.

حمیدی این را هم گفت که مالکان این املاک با توجه به موارد مطرح شده اجازه ساخت و ساز ندارند و قرار است خانه هایشان به تعریض خیابان کمک کند؛ در این خصوص هم هزار میلیارد ریال از سوی شورای شهر برای تملک این املاک اختصاص یافته است.

وی در مورد شهرک امام حسین(ع) و مسکن مهر هم گفت: از بلوار حضرت معصومه(س) یک ورودی و دسترسی مناسب با آسفالت برای شهرک مسکن مهر امام حسین ایجاد و تعریض شد.

حمیدی افزود: چند نقطه در قالب مسکن مهر و یک لکه بزرگ ضیا آباد داریم که شهروندان در آن سکونت دارند؛ این مسکن ها از سال ۹۰ ایجاد شده و اداره راه و شهرسازی متولی امر است که زیرساخت های شهری را فراهم کند و تا بحال حداقل ها انجام شده است.

وی ادامه داد: با این حال ما پیگیری کردیم و آمادگی داریم سرانه ها به ما واگذار شود تا ما از طریق درآمدهای شهری خدمت رسانی به شهروندان داشته باشیم

حمیدی درخصوص ایجاد بانک در منطقه مذکور هم گفت: در این باره هم فرمانداری باید اقدام کند و امسال بازار روزی در شهرک امام حسین(ع) برای خدمت رسانی به شهروندان احداث می کنیم.

وی در مورد معضل ترافیک از سمت بهارستان به اسلامشهر در میدان قائم گفت: اصلاح هندسی خوبی در ۲ سال اخیر انجام شده و این را باید در نظر گرفت که ما دومین شهر پرجمعیت استان تهران هستیم؛ از سوی دیگر میدان قائم هم میزبان شهروندان شهرهای همجوار است و یک اصلاح هندسی باید انجام شود.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: در این باره پیمانکار گرفتیم اما بخشی از پروژه در بهارستان است و آنها باید اجازه بدهند؛ ما تمام هزینه ها را تقبل می کنیم و مذاکراتی با فرمانداری بهارستان داشتیم و امیدواریم در این زمینه بروکراسی اداری زودتر رفع شود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha