ایثار آزادگان همواره در ذهن مردم باقی می‌ماند

قم - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: صبر و ایثاری که آزادگان سرفراز ما از خود نشان دادند هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نمی‌شود و نام آنان همواره به عنوان قهرمانان ملی در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام علی لقمانپور روز پنجشنبه به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آزادگان ما در دوران اسارت خود بسیار مورد ستم قرار گرفتند اما با روحیه قوی که داشتند در برابر ظلم ایستادند و مقاومت کردند، بنابراین بیان خاطرات آنان برای نسل امروز با استفاده از زبان هنر و در قالب‌های متنوع رسانه‌ای،‌ به طور حتم موجب تقویت فرهنگ مقاومت در کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: آزادگان ما با صبر و استقامتی که از خود نشان دادند در عمل به دشمنان ثابت کردند مردم ایران با وجود هر سختی و فشاری در برابر هیچ دشمنی تسلیم نخواهند شد و این درس بزرگی است که باید به اهمیت آن در همه ابعاد پرداخته و مولفه‌های فرهنگی آن در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از ارزش‌هایی که آزادگان ما برای پاسداری‌ از آن، سال‌های زیادی از عمر با برکت خود را در زیر ستم دشمن بعثی سپری کردند، وظیفه‌ای مهم است و همه ملت ایران در کنار هم، با گرامی داشت نام و یاد شهدا و تجلیل از مجاهدت‌های آزادگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم ایشان، این را ادامه خواهند داد.

۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ آزادگان سرافراز پس از سال‌ها رنج و مرارت در زندان‌های رژیم بعث، به ایران اسلامی بازگشتند.

قم دارای ۵۹۰ آزاده است که از این میان تعدادی به خیل یار شهید خود پیوسته‌اند، همچنین ۱۲۰ آزاده این استان بیش از پنج سال در اسارت بودند و ۳۲ آزاده قمی نیز از نخبگان به‌شمار می‌آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha