آزادگان اسوه ایثار و از خودگذشتگی در راه اسلام هستند

مهاباد - ایرنا - فرماندار مهاباد گفت: ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران اسارت برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار است چون ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز پنجشنبه در آیین قدردانی از آزادگان که در پادگان ارتش تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده برگزار شد با بیان اینکه صبر و استقامت آزادگان به انقلاب عظمت بخشید، اظهار کرد: آزادگان سخت ترین دوران را زیر شکنجه گذارنده و خانواده آنان نیز صبر و شکیبایی غیر قابل وصفی در غیاب ایشان به خرج دادند.

وی با تاکید بر اینکه آزادگان جوانی و شادابی خود را در زندان و اسارت پشت سر گذاشتند، گفت: این عزیزان دوران هشت سال دفاع مقدس در حین جنگ و زمان اسارت پای آرمان‌های انقلاب مانده و به افتخاری برای ملت تبدیل شدند.

فرماندار مهاباد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادی به خانواده‌های آزادگان اضافه کرد: خاطرات و تجربیات آزادگان باید به جامعه منتقل و از ایثار و فداکاری آنان در دوران سخت الگو برداری شود.

آزادگان اسوه ایثار و از خودگذشتگی در راه اسلام هستند

وی با بیان اینکه برخی افراد مشکلات جزیی جامعه بزرگ نمایی می‌کنند، یادآور شد: مردم همواره پای نظام و انقلاب خود بوده و مسوولان هم وظیفه دارند نهایت تلاش خود را برای خدمت به آنان بکار بگیرند.

همزمان با فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در مراسمی ۲۰ آزاده اهل مهاباد با حضور فرماندار، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمعی از مسوولان و خانواده آزادگان مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

آزادگان اسوه ایثار و از خودگذشتگی در راه اسلام هستند

امروز همچنین مزار شهدای مهاباد به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

در این آیین معنوی حاضران با غبار روبی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این شهرستان ادای احترام کرده و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۲۵۳ آزاده و بیش از ۷۷۰ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha