۲۸ طرح بهداشتی و درمانی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲۸ طرح درمانی، بهداشتی و اورژانس به مناسبت هفته دولت در این استان با ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۴ هزار مترمربع وسعت، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر«علیرضا امانی» روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود: از مجموع طرح‌های درمانی و بهداشتی قابل افتتاح این استان در هفته دولت، ۲ پروژه در خمین، پنج طرح در ساوه، چهار پروژه در اراک، ۲ طرح در زرندیه، پنج طرح در دلیجان، یک پروژه در خنداب، چهار طرح در کمیجان، سه پروژه در فراهان و ۲ طرح در تفرش است.

وی بیان کرد: همچنین در این هفته عملیات اجرایی پنج طرح مربوط به بخش اورژانس در استان آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، درباره عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در جوانی جمعیت، بیان کرد: این دانشگاه رتبه ۷۶ را در جوانی جمعیت دارد.

امانی، درباره اقدام به مهاجرت پزشکان نیز گفت: این افراد سرمایه نظام هستند و کشور برای آنان هزینه کرده و لازم است مسئولان جذابیت لازم برای ماندگاری آنان فراهم کنند.

وی عنوان کرد: کمبود پرستار مهمترین دغدغه وزارت بهداشت است و زمانی خواهد رسید که این وزارتخانه به اشباع زیرساخت و تجهیزات می‌رسد اما با کمبود نیروی متخصص مواجه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: دانشگاه مامایی و فوریت‌های پزشکی در محلات از ترم بهمن‌ماه امسال در استان دایر می‌شود.

امانی گفت: کمبود دارو در سطح ملی و گسترده است و بیشتر شرکت‌های تولید دارو زیرپوشش وزارت بهداشت نیستند.

وی، با بیان اینکه بیشتر فعالیت داروخانه‌ها به سمت فروش آرایشی و بهداشتی رفته و اولویت آنان دارو نیست، عنوان کرد: ارجاع بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی ممنوع و تخلف است،

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درباره بیمارستان طالقانی اراک هم اظهار کرد: این مرکز درمانی از قدمت بالایی برخوردار است و در شأن مردم نیست، اما ارایه خدمات، مورد رضایت بیماران و همراهان بیمار است.

دکتر امانی با بیان اینکه برای توسعه بیمارستان طالقانی اراک، ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع وسعت اضافه شده، افزود: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه این مرکز درمانی مورد قبول است و در چندماه آینده وارد مدار ارایه خدمات می‌شود.

وی درباره پیشرفت فیزیکی بیمارستان ولیعصر(عج) نیز گفت: از ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد، ۱۲ درصد صرف اصلاحات شده و امید است این طرح درمانی مهم امسال بهره‌برداری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، ۱۷ سال به طول انجامیده و بهتر است ۲ سال دیرتر به بهره‌برداری رسد تا طرح کامل و بدون نقص در اختیار مردم قرار گیرد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha