امام جمعه گنبدکاووس: آزادگان الماس‌های درخشان صبر و جوانمردی هستند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه آزادگان سختی‌ها و مشقت‌های زیادی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق تحمل کردند، گفت: این عزیزان به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مصداق الماس‌های درخشان صبر و مقاومت و جوانمردی و ایثار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن درجمع تعدادی از آزادگان گنبدی و خانواده‌های آنها، اظهار کرد: عزت‌آفرینی و استقامتی که این عزیزان در دوران اسارت و زیر شکنجه عمال رژیم بعثی و قساوت قلب آنها، متحمل شدند، مایه افتخار ملت ایران است.

وی بابیان اینکه جامعه ایثارگران و آزادگان میهن اسلامی ما در کنار سایر اقشار جامعه همچنان وفادار و فدایی نظام و رهبری هستند، افزود: امروز اگر دست جرات دشمن شکسته و به ما نزدیک نمی‌شود به سبب همان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانباران، آزادگان و رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: بدون تردید لحظه اسیر شدن از سخت ترین لحظات زندگی آزادگان و لحظه ورود به میهن نیز از شادترین ساعات زندگی آنهاست.

وی با بیان اینکه مردم و مسوولان قدردان آزادگان هستند، تصریح کرد: امروز صبر آزادگان آنهم بدون گلایه، مایه افتخار ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گنبدکاووس: آزادگان الماس‌های درخشان صبر و جوانمردی هستند

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان هم در این مراسم با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن، گفت: آزادگان مردان هشت سال دفاع مقدس و دوران سخت شکنجه و غربت در ایام اسارت هستند که همه ما بایستی نوکر و خادم این عزیزان و خانواده‌های صبور آنها باشیم.

حجت‌الاسلام قاسم دنکوب افزود: جامعه آزادگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا در کنار دیگر اقشار مردم همچنان در صف نخست دفاع از انقلاب، حریم ولایت و رهبری هستند.

وی بااشاره به حادثه تروریستی اخیر در شاهچراغ شیراز، اضافه کرد: دشمنان کوردل خیال می‌کنند با چنین اقداماتی، ملت ما دست از انقلاب و رهبری می‌کشند اما بدانند که چنین حرکات غیرانسانی، وحدت و انسجام بین آحاد مردم، اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی را در دفاع از نظام و رهبری، مستحکم‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که فرماندار ویژه و برخی مدیران گنبدکاووس به همراه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، چند تن از آزادگان به بیان خاطراتی از دوران اسارت از جمله عبور از تونل مرگ و شکنجه‌هایی که می‌شدند و نیز قرائت شعر پرداختند.

اجرای سرود و تجلیل از ۲ دانش آموز ممتاز خانواده ایثارگران به همراه تجلیل از سه خانواده آزادگانی که دار فانی را وداع گفته بودند، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۵۲۰ شهید و در دوران دفاع مقدس هم افزون بر ۳۲۰ آزاده تقدیم نظام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha