۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85201878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۳۳ هزار تن فرآورده پروتئینی در خدابنده تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خدابنده گفت: سالانه ۳۳ هزار تن فرآورده پروتئینی در این شهرستان تولید می‌شود که نشانگر نقش تعیین کننده آن در تامین امنیت غذایی جامعه است.

علیرضا اسدالهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان خدابنده در زمینه تولیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف پیشتاز است.
وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شهرستان خدابنده در تولید محصولات مربوط به فرآورده‌های پروتئینی است، اضافه کرد: تولید گوشت قرمز در این شهرستان سه هزار و ۲۰۰ تن در سال است.
اسدالهی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در بحث تولید گندم از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و ۵۰ درصد گندم تولیدی استان مربوط به این شهرستان است، اضافه کرد: به همین خاطر یکی از بزرگترین سیلوهای ذخیره‌سازی گندم در این شهرستان واقع شده است.
وی تصریح کرد: امسال پیش‌ بینی تولید گندم در خدابنده نزدیک به ۲۰۰ هزار تن و پیش‌بینی خرید تضمینی این محصول نیز ۱۵۰ هزار تن است.
مدیر جهاد کشاورزی خدابنده با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ ظرفیتی که دارد در تولید اکثر محصولات کشاورزی طراز اول است، افزود: محصولات این شهرستان از نظر تولید ارقام بذری از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: خدابنده در تولید علوفه برای دام‌های سبک و سنگین، صیفی‌جات و تولیدات گلخانه‌ای از جمله توت فرنگی نیز از جمله شهرستان‌های برتر استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha