۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85201895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادگان پرچم‌داران پیام‌های ارزشی انقلاب هستند

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبر: 85201895
آزادگان پرچم‌داران پیام‌های ارزشی انقلاب هستند

شهرکرد -ایرنا- معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه آزادگان پرچم‌داران پیام‌های ارزشی انقلاب هستند، گفت: آزادگان در شرایط سخت اسارت، آزمون خود را پس دادند و سربلند بیرون آمدند.

به گزارش ایرنا، سردار رسول سنایی‌راد روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با عنوان "اَلماس‌های درخشان" که در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، افزود: قدرشناسی از آزادگان، قدرشناسی از ارزش‌هایی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اعتلا رسانده است.

وی با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم و توجه ویژه شهدا دفاع مقدس، انقلاب افزود: حریت و آزادگی از ویژگی‌های شاخص آزادگان است که توانایی گذشتن از دنیا را داشتند.

سنایی‌راد افزود: آزادگان و خانواده آنها و همچنین شهدا و ایثارگران مخلصانه در راه خدا و از سر صداقت، گذشت و ایثار گذشتند، تا نظام اسلامی پایدار بماند و دست دشمن از کشور کوتاه شود.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید تقدیم نظام شد، اظهار داشت: بدون قرار گرفتن در موقعیت آزادگان، نمی‌توان شرایط آنها را درک کرد.

سنایی‌راد اظهار داشت: امروز برخی اشخاص قدر فداکاری‌های آزادگان را نمی‌دانند در حالی‌‍ که این افراد با ایثار و فداکاری در راه خدای متعال سختی‌های فراوان را تحمل کردند و برخی بی‌اعتنایی‌ها به این قشر چیزی از ارزش‌های آزادگان سرافراز را کم نمی‌کند.

وی به زجرهای که آزادگان در طول اسارت کشیدند اشاره کرد و افزود: به جز آزادگان، خانواده‌های آن‌ها نیز زجرهای بسیاری را تحمل کردند و در ثواب و جهاد آنها سهیم هستند و آزادگان و خانواده‌های آنها تاب‌آوران یک آزمون سخت و بزرگ هستند که همگی ما به آنها مدیون هستیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت تا به مردم خدمت شود و قدرت در جهت خدمت به دیگران و اعتلای اسلام به کار گرفته شود، در حالی که برخی افراد و مسوولان این موضوع را فراموش کردند.

سنایی‌راد افزود: قدرشناسی از ایثارگران و خانواده آنها قدرشناسی از ارزش‌های است که ما را به اینجا رسانده است.

یادواره شهدای غربت در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

آزادگان پرچم‌داران پیام‌های ارزشی انقلاب هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از اسرای استان در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، افزود: یادواره استانی شهدای غربت در شهرکرد برگزار می‌شود.

اسماعیل عسگری در این همایش با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان قهرمان به میهن اسلامی افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۲۳ آزاده سرافراز است که ۱۴ نفر از این عزیزان در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و پس از آن نیز ۱۶ نفر از آزادگان استان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی اشتغال فرزندان ایثارگران و آزادگان و شهدا و همچنین مشکلات اقتصادی را از مهمترین مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: برای حمایت از فرزندان جامعه ایثارگران استان برنامه‌های مختلف از جمله مهارت‌آموزی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.

عسگری افزود: درصد کمی از استخدامی دولتی در طول سال به این قشر اختصاص داده می‌شود و باید برای رفع مشکل اشتغال فرزندان ایثارگران و آزادگان از ظرفیت‌های مختلف از جمله خود اشتغالی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نیمه دولتی و تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرد.

وی به حمایت جهادکشاورزی استان برای اشتغال جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد وگفت: برای ایجاد طرحهای کشاورزی و گلخانه می‌توان از این قشر حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در دوران هشت سال دفاع مقدس افزون ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha