سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی بابل

ساری - ایرنا - دولت سیزدهم در یک سال اخیر برای رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در بابل سرمایه‌گذاری کرده است.

محسن آهنگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری کشاورزان شهرستان در قالب ارائه تسهیلات و طرح‌های حمایتی دولت بوده است.

آهنگر ادامه داد: در یک سال اخیر ۴۳ طرح زیربنایی در حوزه آب و خاک در بابل اجرایی شد که بخشی از این طرح‌ها افتتاح و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت : استفاده از فناوری روز دنیا، ترویج و توسعه آموزش بخش کشاورزی و بهره برداران با وجود ۹ مرکز در حال ارائه خدمات ترویجی و سایر خدمات بخش کشاورزی از مهمترین مواردی است که در توسعه بخش کشاورزی بابل دارای اهمیت است.

وی افزود: تولید گوشت قرمز و سفید، تولید محصولات سالم و کنترل بیولوژیک، ارائه کشت محصولات اقتصادی، بهره برداری آب و توسعه گلخانه‌ای نیازمندی‌هایی است که در بخش کشاورزی داریم که آموزش و ترویج و تقویت آن می‌تواند ما را در مسیر امنیت غذایی کمک کند.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان این‌که، بابل در زمینه تامین آب کشاورزی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: تاکنون تنش آبی که منجر به خسارات در سطح شهرستان شود نداشتیم.

آهنگر با اشاره به این‌که، بابل به‌عنوان پرچمدار تامین امنیت غذایی در استان و برخی محصولات غذایی حتی در کشور است، اظهار داشت: شهرستان بابل به‌عنوان شهر اولین‌ها در حوزه کشاورزی است که نشان می‌دهد که هم استعدادهای بالقوه طبیعی را اعم از اقلیم، آب و هوا، خاک و نیز کشاورزان سخت کوش و پرتلاش و سالم دارا می‌باشد که توانستند قله‌های رفیع تولید را برای این شهرستان رقم بزنند.

سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی بابل

وی اظهار داشت: وجود سه ایستگاه تحقیقاتی اعم از مرکز مرغ لاین، ایستگاه ملی تحقیقات و توسعه دام سنگین ۲ منظوره گاودشت و ایستگاه تحقیقاتی گلدشت که تولید بذر اصلاح شده برنج را برعهده دارد در تولید مواد غذایی بسیار اثرگذار است.

مدیرجهاد کشاورزی بابل افزود: ۳۹۵ هکتار زمین مربوط به مرکز تحقیقاتی گاودشت و گلدشت است که از این میزان ۳۴۰ هکتار مربوط به مرکز گاودشت و ۶۰ هکتار مربوط به مرکز گلدشت می‌باشد.

این مقام مسوول اظهار داشت: آنچه که جامعه کنونی ما در بخش کشاورزی نیاز دارد موضوع دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی در مسیر امنیت غذایی است که نقش ضریب نفوذ بکارگیری دانش نوین در تولیدات کشاورزی از ضروریات فعلی جامعه کشاورزی جامعه ما است.

آهنگر، برند سازی محصولات کشاورزی و زنجیره‌های تولید، سرمایه گذاری در فرآوری مرکبات، شناسنامه کردن محصولات کشاورزی، ارتباطات بازرگانی، بهره وری مناسب آب، حفاظت از خاک و جلوگیری از تغییر کاربری را از نیازمندی‌ها و برنامه‌های جهاد کشاورزی در سطح شهرستان نام برد.

وی در ادامه همچنین شهرستان بابل را به‌عنوان اولین تولید کننده مرکبات در سطح مازندران برشمرد و گفت: سالانه ۶۰۰ هزار تن مرکبات در شهرستان تولید می‌شود که استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری از نیازهای اصلی در بابل است.

سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی دولت برای رونق کشاورزی بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل بیان کرد: هر سرمایه گذاری که بخواهد در زمینه صنایع تبدیلی اقدام کند، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهرستان بابل از لحاظ تولیدات کشاورزی در رتبه‌های برتر قرار دارد، اظهار داشت: شهرستان بابل با تولید یکصدو ۱۷ میلیون قطعه مرغ گوشتی در ۱۶۰ واحد مرغداری رتبه دوم تولید مرغ در سطح مازندران را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: این شهرستان با وجود ۴۷ هزار و ۵۳۴ هکتار از اراضی شالیزاری با تولید ۳۹۹ هزار تن شلتوک و ۲۴۰ هزار تن برنج رتبه اول را در سطح مازندران را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha