امام جمعه مراغه: هزینه برای زیارت اربعین سرمایه دنیا و آخرت است

مراغه- ایرنا- امام جمعه مراغه و نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از فقها معتقدند که زیارت کربلا به مانند حج در طول زندگی حداقل یکبار برای هر مسلمانی واجب است، بیان کرد: زیارت امام حسین(ع) به ویژه زیارت اربعین به عنوان سرمایه دنیا و آخرت بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه کردن در این مسیر توصیه شده است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز پنج‌شنبه در همایش مردمی اربعین حسینی که در تالار عبدالقادر مراغی برگزار شد، افزود: در طول تاریخ برخی‌ها با وجود خطرهای بسیار به زیارت اربعین رفته‌اند تا جایی که در برخی از موارد به قیمت قطع دست خودشان به زیارت امام حسین (ع) شتافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین تنها در مورد شهادت امام حسین (ع) توصیه شده است، اضافه کرد: اربعین شهادت حتی در مورد امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه اطهار نیز توصیه نشده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ شیعیان مخفیانه برای امام حسین (ع) عزاداری کرده‌اند، بیان کرد: عزاداری‌ها تا به امروز به برکت همین روضه‌های خانگی زنده مانده و یکی از مسایلی که باید احیا شود، برگزاری همین روضه‌ها در خانه‌هاست.

امام جمعه مراغه همچنین به میزبانی مردم عراق از زائران اربعین اشاره کرد و افزود: حتی مردم فقیر هم از محل پس‌انداز یکساله خودشان برای زائران هزینه می‌کنند و اهمیت زیارت اربعین را به خوبی درک کرده‌اند.

آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که موکب ۱۴۰۰ شهید مراغه در طول یکماه گذشته کارهای بسیار ارزشمندی برای برپایی شایسته این موکب در کربلا انجام داده است، اضافه کرد: خدمت به زائران اربعین همگام با مردم عراق نه تنها ثواب دنیا و آخرت را در پی دارد بلکه وحدت مسلمانان را به ارمغان می‌آورد.

اربعین به تمام ادیان و مذاهب تعلق دارد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین بیان کرد: اربعین به تمام ادیان و مذاهب تعلق دارد و حرکتی جهانی است.

امام جمعه مراغه: هزینه برای زیارت اربعین سرمایه دنیا و آخرت است

«داود اسدیان» افزود: امروزه با گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال از واقعه کربلا، زمینه برای زیارت آسان اربعین حسینی فراهم شده و به برکت محرم و صفر، این حرکت جهانی روز به روز در حال گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه جهانیان به پیاده‌روی اربعین چشم دوخته‌اند، اظهار کرد: اربعین نمایش قدرتی در سطح جهانی است و اگرچه به صورت مردمی برگزار می‌شود اما تمامی نهادها باید از آن حمایت کنند.

به گزارش ایرنا موکب هزار و ۴۰۰ شهید مراغه که به زودی در کربلا مستقر می‌شود، سند افتخار دگیری بر پیشانی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت این شهرستان بوده و متولی برگزاری همین همایش مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha