بیش از ۵۰ موکب آذربایجان‌شرقی در اربعین فعال می‌شود

مراغه- ایرنا- مدیر مواکب ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۵۰ موکب استان در مسیر پیاده‌روی اربعین فعال می‌شود و خدمان این مواکب خدمات فرهنگی، اسکان و تغذیه به زایران عرضه می‌کنند.

«ولی‌الله فریدونی» یکشنبه‌شب در جمع خادمان موکب ۱۴۰۰ شهید مراغه، به خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر مواکب آذربایجان‌شرقی بین نجف تا کربلا و همچنین سامرا و کاظمین مستقر می‌شوند و حداکثر در هر شبانه‌روز به هفت هزار زایر خدمات عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان ریش‌سفید و جوان استان در کنار یکدیگر به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت، بیان کرد: اعزام مواکب و تجهیزات آنها از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود.

به گفته فریدونی، طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تعداد موکب‌های استان به ۲۸ مورد می‌رسید و در اربعین امسال احتمال افزایش تعداد مواکب استان به بیش از ۵۰ مورد وجود دارد.

مواکب اربعین در شأن شهدا باشد

رییس ستاد بازسای عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اینکه شهدا ولی‌نعمتان همه خوبی‌ها و حیات طیبه هستند، بیان کرد: مواکب اربعین باید در شأن شهدا باشد زیرا مواکب آغاز تمدن اسلامی را رقم می‌زند و آمادگی برای عصر ظهور به شمار می‌رود.

«علی حق‌بیگی» افزود: اولین سفارش در مورد احترام به زوار امام حسین(ع) از خود ایشان نقل شده است و بر همین اساس خدمت به زایران باید با مهر و محبت همراه باشد.

وی اربعین امام حسین (ع) را فرصتی برای یک کار عظیم فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اربعین شهادت فقط برای امام حسین (ع) تعلق دارد و همین موضوع و اهمیت آن باید در جامعه تبیین شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زیارت از صفات مومنان است و نعمت زیارت باعزت تاکنون به این شکل در طول تاریخ نصیب شیعیان نشده است، افزود: در موکب تمام اعضا خادم هستند و رفتارهای خادمان باید حسینی باشد.

اربعین تبلور وحدت جامعه اسلامی است

«محمود وهم‌آزاد» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مراغه نیز اربعین را تبلور وحدت جامعه اسلامی خواند و افزود: اربعین به فرموده رهبری زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است و وحدت و همدلی مسلمانان در این کنگره خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایرنا در این آیین مجوز فعالیت موکب 1400 شهید مراغه به مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان تحویل شد تا به «سعید خلیلی» مدیر این موکب ابلاغ شود؛ گفتنی است این موکب در کربلا مستقر می‌شود و دارای ظرفیت اسکان برای ۵۰۰ نفر از زایران خواهر و برادر است.

بیش از ۵۰ موکب آذربایجان‌شرقی در اربعین فعال می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha