۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85202056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناآرامی‌های فرانسه؛ ۲ نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله به زندان محکوم شدند

تهران- ایرنا- ۲ نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله فرانسوی که حتی سابقه کیفری نداشتند به دلیل حضور در ناآرامی‌هایی که اواخر ژوئن در پی قتل «نائل» به دست پلیس این کشور رخ داد، به زندان محکوم شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، نوجوان ۱۴ ساله این پرونده به آتش زدن یک ایستگاه پلیس، تخریب یک مرکز فرهنگی و یک بانک در بخش ویلفونتن (Villefontaine) شهرستان ایزر (Isère) متهم شده است.

این نوجوان به ۲ سال حبس محکوم شده که یک سال آن تعلیقی خواهد بود اما بی‌درنگ پس از جلسه دادگاه به زندان منتقل شده است.

وی پس از پایان دوران زندان نیز به مدت ۲ سال توسط اداره حفاظت قضایی از جوانان (PJJ) تحت تعقیب خواهد بود و تعهدات و ممنوعیت‌های بسیاری خواهد داشت.

دفتر دادستان عمومی وین (Vienne) با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این نوجوان ۱۴ ساله همچنین از حضور در ویلفونتن منع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نوجوان ۱۵ ساله دیگری که بی‌درنگ اعتراف کرده و درگیری کمتری در این پرونده داشته، به یک سال حبس تعزیزی همراه به حکم مشروط با همان تعهدها و ممنوعیت‌ها محکوم شده است.

به گزارش ایرنا، قتل خونسردانه نائل (Nahel) نوجوانی ۱۷ ساله در روز روشن به دست پلیس فرانسه و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به «آمریکایی شدن پلیس فرانسه» تعبیر شد، فاجعه‌ای دیگر در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با توسل به تدابیر امنیتی شدید، تلاش کرد با استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارم، استفاده از خودروهای زرهی، منع برپایی راهپیمایی و حتی آمدوشد شبانه در چندین منطقه و شهر، طرح موضوع اعمال محدودیت در شبکه‌های اجتماعی و سرکوب و دستگیری چندین هزار نفر که بیشترشان را نوجوانان و جوانان خشمگین از تبعیض‌نژادی و رفتار پلیس تشکیل می‌دادند، وضعیت بحرانی را مدیریت و آرام کند.

تاکنون ده ها شهروند فرانسوی به دلیل شدت سرکوب‌ها زخمی، معلول و حتی کشته و چندین پلیس به دلیل اعمال خشونت در جریان ناآرامی‌های یاد شده دادگاهی و بازداشت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha