۳ فروردین ۱۴۰۳، ۴:۱۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85424228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسوی‌ها به کشته شدن یک نوجوان در تصادف با خودروی پلیس اعتراض کردند

تهران- ایرنا- صدها فرانسوی روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی در حومه پاریس خواستار اجرای عدالت در پرونده نوجوانی شدند که هفته گذشته در تصادف با خودروی پلیس کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) یک نوجوان ۱۸ ساله را که با یک موتور گازی رانندگی می‌کرد به علت عبور از چراغ قرمز تعقیب کرد.

خودروی پلیس در جریان این تعقیب و گریز با این نوجوان که «وانیس آر» معرفی شده است، برخورد کرد و وی کشته شد.

پلیس اعلام کرد که این کشته شدن این نوجوان یک حادثه بوده اما خانواده‌اش گفته که پلیس عمدا به موتور گازی پسرشان برخورد کرده است.

برادر این نوجوان که نخواست نامش فاش شود، پنجشنبه در تظاهراتی مقابل شورای شهر «لا کورنوو» در حومه شمالی پاریس گفت: برادر کوچکم توسط پلیس کشته شد. پلیس تصمیم گرفت که جان وی را بگیرد.

وی که صورتش را با ماسک و عینک پوشانده بود، افزود: ما به دنبال اجرای عدالت هستیم. «نه» به خشونت.

شماری از معترضان در روز یکشنبه نیز مقابل مرکز پلیس لاکورنوو آتش به پا کردند. به گفته پلیس، تعدادی از آنها به سمت این مرکز سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند. پلیس نیز با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی به آنها پاسخ داد.

در ژوئن گذشته نیز یک نوجوان آفریقایی‌تبار به نام «نائل ام» در تیراندازی پلیس فرانسه کشته شد که به اعتراضات گسترده در نقاط مختلف این کشور منجر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha