۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85202137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استولتنبرگ: حمایت ناتو از اوکراین تا زمان پیروزی این کشور ادامه خواهد یافت

تهران-ایرنا- دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: حمایت ناتو از اوکراین تا زمان پیروزی این کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه در اسلو گفت ناتو از اوکراین تا زمان پیروزی این کشور در جنگ حمایت خواهد کرد.

دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که آیا کی یف، باید اراضی خود را به روسیه واگذار کند تا به درگیری پایان دهد یا ناتو به ازای این اقدام عضویت این کشور را بپذیرد، گفت این ائتلاف به حمایت از کی یف تا زمان پیروزی این کشور در جنگ ادامه می دهد.

استولتبنرگ در کنفرانس خبری در شهر آرندال سوئد گفت: این اوکراینی‌ها و فقط اوکراینی‌ها هستند که می‌توانند در زمانی که شرایطی برای مذاکره وجود دارد، تصمیم بگیرند که راه‌حل قابل قبول چیست.

دبیر کل ناتو درباره ضد حملات اوکراین مدعی شد اوکراینی ها در حال پیشرفت هستند، اما ابهامات زیادی وجود دارد.

استیان ینسن رئیس دفتر دبیرکل ناتو روز پنجشنبه به روزنامه سوئدی وردنز گانگ (Verdens Gang) گفت اوکراین در صورتی که برخی از اراضی خود را به روسیه واگذار کند، می تواند عضو ناتو شود.

وی سپس از اظهارات جنجالی خود درباره واگذاری بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه در ازای عضویت کی‌یف در این پیمان نظامی عقب‌نشینی کرد و گفته که اظهاراتش «اشتباه» بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha