آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و نحوه پیشبرد همکاری های ایران و چین بررسی شد

تهران - ایرنا - محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن روز پنجشنبه در ملاقات با «لیو جیان چائو» وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین، با وی در خصوص راه های گسترش روابط و اجرای توافق های میان دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از صفحه توئیتر محسن بختیار، در این ملاقات دو طرف درباره آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و نحوه پیشبرد همکاری های منطقه ای و بین المللی گفت و گو کردند.

اجرای توافق های انجام شده در سفر بهمن ماه سال گذشته سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پکن میان سران دو کشور، تقویت همکاری های جاری میان ایران و چین و تاکید بر حمایت از عضویت ایران در «بریکس» از مهم ترین محورهای گفت و گوی سفیر ایران و وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین بود.

به گزارش ایرنا، چین به عنوان یکی بزرگترین قدرت اقتصادی در میان کشورهای گروه بریکس، پیشتر حمایت خود را از تمایل ایران برای پیوستن به این گروه متشکل از قدرتهای اقتصادی نوظهور جهان اعلام کرده بود.

گروه بریکس متشکل از پنج قدرت نوظهور جهان شامل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی است.

روسیه، هند و برزیل نیز پیش از پیوستن ایران به بریکس حمایت کرده بودند.

آفریقای جنوبی نیز به عنوان میزبان نشست سال 2023 سران کشورهای بریکس که قرار است درآینده نزدیک(31 مرداد جاری تا 2 شهریور تابستان جاری) برگزار شود، از رئیس جمهوری ایران برای حضور در این نشست دعوت کرده که نشان دهده تمایل همه اعضای بریکس برای پیوستن ایران به عنوان یک قطب مهم انرژی، ترانزیت و اقتصاد جهان به این گروه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha