۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85202199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سازمان ملل: توسعه روابط تهران و بغداد در حفظ ثبات عراق مهم است

بغداد- ایرنا- معاون نماینده ویژه دبیرکل و هماهنگ‌کننده مقیم و بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق گسترش روابط تهران و بغداد را در حفظ ثبات و امنیت عراق حائز اهمیت ارزیابی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، غلام محمد اسحاق زی معاون نماینده ویژه دبیرکل و هماهنگ کننده مقیم و بشردوستانه ملل متحد در عراق امروز در دیدار محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با تشریح اقدامات فنی، توسعه‌ای و حمایتی سازمان ملل در مناطق مختلف عراق، گسترش روابط تهران و بغداد را در حفظ ثبات و امنیت عراق تاثیرگذار و حائز اهمیت دانست.

در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام شد، آل صادق ضمن تأکید بر نقش سازمان ملل در کمک به برنامه‌های توسعه‌ای دولت عراق، فعال‌تر شدن سازمان ملل در تشویق کشورهای منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک به ویژه موضوعات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی را خواستار شد.

در این پیوند، اسحاق زی از حضورش در کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار که در آینده به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، خبر داد.

آل صادق: تحرکات اخیر آمریکایی‌ها برخلاف صلح و ثبات منطقه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین در دیدار جداگانه با فوتوشی ماتسوموتو سفیر ژاپن در عراق با اشاره به تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه، آن را نگران‌کننده و برخلاف صلح و ثبات منطقه دانست.

مقام سازمان ملل: توسعه روابط تهران و بغداد در حفظ ثبات عراق مهم است

آل صادق در این دیدار با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به توکیو، روابط ژاپن و ایران را رو به گسترش ارزیابی کرد.

وی با اشاره به سالگرد حمله اتمی آمریکا به ژاپن، یاد قربانیان این جنایت بزرگ که توسط آمریکا رقم خورد را گرامی داشت.

سفیران جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در عراق در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از افزایش نقش منطقه‌ای عراق استقبال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha