نخستین امداد هوایی در روستاهای سخت گذر چناران خراسان رضوی اجرا شد+فیلم

مشهد-ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان چناران گفت: نخستین عملیات امداد هوایی و فرود نخستین چرخبال اورژانس در مناطق کوهستانی و سخت گذر این شهرستان روز پنجشنبه انجام شد.

رضا داروغه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این عملیات در قالب فرود اولین چرخبال اورژانس هوایی در پد چرخبال روستای "انتیشش" از توابع دهستان بقمچ بخش مرکزی این شهرستان برای نجات جان یک بیمار اورژانسی صورت گرفت.

وی گفت: حوالی ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه طبق تماس تلفنی با اورژانس و اعلام شرایط جسمی و سکته این بیمار ۶۰ ساله بلافاصله چرخبال اورژانس هوایی به این روستای کوهستانی اعزام و در کمتر از ۳۰ دقیقه این بیمار به بیمارستان قائم (عج) مشهد مقدس اعزام کرد.
بخشدار مرکزی چناران بیان داشت: دو پد فرود اضطراری چرخبال با پیگیری های مستمر فرمانداری در دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در روستاهای بقمچ و انتیشش به منظور خدمات دهی به مردم پنج روستای دهستان بقمچ افتتاح و به بهره برداری رسید.
روستای انتیشش از توابع بخش مرکزی در فاصله ۴۵ کیلومتری از مرکز شهرستان چناران و در میانه کوه های سر فلک کشیده منتهی به کوهستان هزار مسجد واقع شده است.

شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha