فرماندار بویراحمد: ناهماهنگی در تنظیم بودجه سبب ناترازی توسعه در شهرستان می شود

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: برخی مدیران تنظیم و توزیع بودجه را برای طرح ها بدون مشورت با فرمانداری انجام می‌ دهند که این اقدام سبب ناترازی توسعه در مناطق مختلف شهرستان می شود.

شهرام مهدوی مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این روش باعث می شود که هر روز مردم در خصوص جاده، آب، کانال‌های کشاورزی و غیره تجمع کنند.

وی افزود: در توزیع بودجه برخی از شاخص‌ها مثل افزایش جمعیت در پی مهاجرت بی‌رویه پیش‌بینی نشده و رقم بودجه شهرستان بویراحمد در برخی از سرفصل‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها پایین است.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: بودجه نهایی استانی سال گذشته (۱۴۰۱) شهرستان بویراحمد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است به این معنا که حدود ۶۴ درصد آن جذب شده است که این نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

مهدوی مطلق ابراز کرد: بودجه استانی امسال (۱۴۰۲) حدود سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال است که بین دستگاه‌ها و ادارات و بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه اولیه ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد بوده و بیشترین فصل هم مربوط به حوزه آب و حمل و نقل بوده است.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: این شهرستان در حوزه جاده‌های روستایی مشکل وجود دارد و پیمانکاران هم پول ها را گرفته اما کار نمی کنند که باید بر کار آن ها نظارت و در صورت لزوم برخورد های لازم صورت گیرد.

شهرستان بویراحمد بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب و مرکز یت استان ،افزون بر ۵۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بوراحمد را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha