ناامیدی رسانه آمریکایی از تحقق اهداف ضدحملات اوکراین

تهران- ایرنا- یک رسانه آمریکایی، با ابراز ناامیدی از تحقق اهداف اوکراین از انجام ضد حملات علیه روسیه، منطقه «ملیتوپول» در جنوب شرق اوکراین را دروازه کریمه نامید و نوشت: میدان‌های «مین» و خندق‌های اطراف این شهر مانع رسیدن نیروهای اوکراینی به آن خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، براساس یک سند محرمانه امنیتی، نیروهای اوکراینی برای رسیدن به ملیتوپول در جنوب شرق این کشور که قطب ترانزیت روسیه است، با میدان های مین و خندق های زیادی مواجه هستند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به توان حرفه ای ارتش روسیه برای دفاع از مناطق تحت کنترل خود نوشت: اوکراین قادر به رسیدن به میلتوپول و قطع ارتباط زمینی روسیه با کریمه نیست.

ملیتوپول در مسیر دو بزرگراه مهم و یک خط راه آهن است که به روسیه امکان انتقال نیرو از جزیره کریمه به دیگر مناطق در جنوب اوکراین را می دهد و از این جهت برای طرفین جنگ اهمیتی راهبردی دارد.

اوکراین در ۴ ژوئن، ضد حمله برای بازپس‌گیری مناطقی که در طی جنگ از دست داده را آغاز کرد.

«آندری کووالوف» سخنگوی ستاد کل ارتش اوکراین روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی منطقه «یوروژاین» را در غرب دونتسک تصرف کرده و در حال تقویت مواضع خود در این منطقه هستند.

وی از تداوم حملات علیه نیروهای روس در سه محور باخموت، ملیتوپول و بردیانسک خبر داده بود.

ملیتوپول شهری در استان زاپوریژیا است و بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا و یکی از ۱۰ نیروگاه بزرگ جهان در این استان در شهر «انرهودار» واقع و تحت کنترل نیروهای روسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha