۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85202526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیدات موشک بالستیک ایران ۶۴ درصد رشد یافت

۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85202526
تولیدات موشک بالستیک ایران ۶۴ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور گفت: تولید موشک‌های بالستیک ایران ۶۴ درصد و کروز دریایی و هوایی ۱۰۰ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید مجید ابن الرضا در خطبه های پیش از نماز جمعه زنجان با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، افزود: همچنین در تولید انواع شناورهای تندرو رشد ۴۰ درصدی داشته ایم چون عرصه رویارویی نیروی مسلح با دشمنان در صحنه دریایی است.
این مسوول ادامه داد: صنعت دفاعی کشورمان هم در تولید موشک دریایی و تجهیزات مربوط رشد فوق العاده ای داشته است.
سردار ابن الرضا افزود: امروزه ۶۰ درصد از خدمات دفاعی ما به واسطه ظرفیت تربیت نیرو در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است.
وی اظهار داشت:حضور ناو شکن دنا که در تولیدات وزارت دفاع است در ماموریت هشت ماهه در دور دنیا که به ماموریت ۳۶۰ درجه معروف بود موجب غافلگیری دشمنان و تحسین جهانیان شد.
ابن الرضا با بیان اینکه ساخت و تعمیرات انواع هواپیماهای جنگنده، موشک دور برد و خیبر، ایران را جزو کشورهای برتر در منطقه قرار داده است، اضافه کرد: یکی از ماموریت دیگر صنعت دفاعی ساخت پهپادهای هوشمند برای توسعه قابلیت های دفاعی است.
این مسوول ادامه داد: امروزه استفاده از هوش مصنوعی یکی ابزارهای کاربردی در تولیدات صنعت دفاعی است و ارتقای توان جنگ الکترونیک با افزایش ۲ برابری تولیدات یکی از موفقیت‌های صنعت دفاعی محسوب می شود.
وی به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه‌های غیر دفاعی اشاره کرد و گفت: از دیگر موفقیت ها تولید لاستیک خودروهای ترابری سنگین و سبک بوده که تا به امروز به ظرفیت ۱۴۰ هزار حلقه در سال رسیده است.
ابن الرضا افزود: تولید باتری های تجاری و نیمه تجاری نیز به ظرفیت ۵۰۰ هزار عدد و تولید نیترات آمونیاک کشاورزی نیز به ۲۵۰ هزار تن رسیده است.
این مسوول ادامه داد: همکاری با ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان با حجم همکاری‌ ۷۹ هزار میلیارد تومان از دیگر فعالیت ها بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha