۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 85202672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای مهم خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر برنامه ریزی خانواده ها در تربیت فرزندان در طراز اسلامی و توجه به نقش تهاجم فرهنگی بر جوانان تاکید کردند

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: خانواده‌ها با برنامه‌ریزی مناسب مانع از گرفتار شدن فرزندان خود در توطئه جنگ فرهنگی دشمنان شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: در تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان باید هوشیاری و آگاهی خود را افزایش داده و مانع از موفقیت دشمن شوند.

وی بیان کرد: توجه به جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن و به‌کارگیری راهکارهای لازم برای مصون ماندن از این جنگ باید مورد توجه جدی جامعه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با محکوم کردن جنایت صورت گرفته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تصریح کرد: گروه‌های تکفیری و داعشی با حمایت پشتیبانی استکبار جهانی، دست به جنایت می‌زنند اما باید بدانند با این اقدام‌های کور نور اهل بیت در دل مردم مسلمان خاموش نمی‌شود.

مصلح همچنین با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا عنوان کرد: آمریکا در طول تاریخ علیه ملت ایران جنایت بسیاری داشته که یکی از جنایت آن کودتای نگین ۲۸ مرداد است.

وی افزود: اینکه شعار مرگ بر آمریکا، اسرائیل و انگلیس در ایران اسلامی همواره طنین‌انداز است به دلیل دشمنی‌های تمام نشدنی کشورهای غربی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: فضای مجازی در زندگی انسان‌ها رخنه کرده و براساس تأکیدهای مقام معظم رهبری باید این فضا جامعه اسلامی به بهترین شکل ممکن مورد ساماندهی قرار گیرد.

مصلح عنوان کرد: برخی کشورها در استفاده افراد زیر ۱۸ سال از فضای مجازی محدودیت‌هایی ایجاد کردند که این نشان از اثار مخرب این فضای غبارآلود است.

وی افزود: برای مصون ماندن جامعه از آثار مخرب فضای مجازی باید راهکارهای اساسی با محوریت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان مورد توجه واقع شود.

مصلح در ادامه با گرامیداشت روز جهانی مسجد بیان کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تداوم انقلاب و نظام اسلامی مدیون فعالیت مساجد است.

وی گفت: مسجد به به‌عنوان پایگاه مهم انقلاب اسلامی محسوب و نیاز است برنامه‌های مختلف و مورد نیاز این مرکز در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بخوبی به اجرا در آید.

مصلح با گرامیداشت روز صنعت دفاعی گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ ایران در عرصه نظامی و تجهیزات صنعت دفاعی است که این ظرفیت ارمغان‌آور بازدارندگی برای کشور است.
وی افزود: با پیشرفت نظامی حاصل شده در سال‌های پس از انقلاب بازدارندگی ایران با طراحی، تولید و ساخت تجهیزات نظامی پیشرفته به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: خانواده‌ها با برنامه‌ریزی مناسب مانع از گرفتار شدن فرزندان خود در توطئه جنگ فرهنگی دشمنان شوند.

کنگان

امام جمعه کنگان: حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ علیه السّلام نشانه ضعف و زبونی دشمن است.

حجت الاسلام محمود محمودی با محکوم نمودن حمله تروریستی به حرم شاه چراغ علیه السّلام گفت: این حملات تروریستی و حرکات کور نشانه ضعف و استیصال دشمن است.

وی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و داعش را عامل این جریان ذکر و بیان کرد: ایجاد تنش بین ملت ایران و مهاجران و اتباع بیگانه در کشورمان ، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب صهیونیستی ، تحریک گسل‌های مذهبی
، نشانه گرفتن امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام و نیز تحت شعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت از مهمترین اهداف دشمن در این جنایت است.

امام جمعه کنگان زنده نگه داشتن شعله التهاب و تنش را از دیگر اهداف دشمن عنوان و با تجلیل از عوامل امنیتی ، انتظامی و خدماتی حرم شاهچراغ علیه السلام گفت: شایسته است دولت و ملت از این قهرمان ملی و مدافع حرم به شایستگی تجلیل کند.

محمودی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی و تجلیل از آنان و گرامیداشت یاد و خاطره آزاده فقید و عضو شورای اسلامی دوراهک مرحوم حاج حسن دوراهکی بیان کرد: آزادگان به اسرای اهلبیت علیهم السلام و به مولای و مقتدای خود امام موسی بن جعفر علیه السلام تاسی کردند و به تعبیر ولی فقیه زمان ، صبر و استقامت آنان بود که به اسلام آبرو بخشید.

وی در بخش دیگر با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه و بازخوانی فرمایشات حکیمانه معظم له در خصوص عملکرد سپاه در ابعاد نظامی ، مردمی ، خدماتی و سازندگی گفت: به تعبیر رهبری سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان است و این قدرت بازدارندگی و توانمندی سپاه بود که باعث کاهش و عدم تکرار جمله گزینه نظامی روی میز است شده است.

خطیب جمعه کنگان با تبریک ارتقای روستای شیرینو به شهر به مردم شریف این خطه و عنوان اینکه امید است این اتفاق مبارک باعث توسعه و تعالی این خطه شود ، از همه دست‌اندرکاران تحقق این خواسته مردمی بویژه استاندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار کنگان ، ائمه جمعه ، شورای اسلامی و اهالی این خطه تقدیر کرد.

محمودی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامی‌داشت روز جهانی مساجد و اهمیت و جایگاه مسجد در آیینه آیات روایات ، مساجد را کانون معنویت و هدایت دانست و گفت: زیبنده نیست در حکومت دینی برخی شهرها و روستاهای ما از مسجد که اهمیت آن کمتر از دانشگاه ، مدرسه و ورزشگاه نیست ، محروم باشند و همه مردم و مسئولین مکلفند نسبت به احداث مساجد و مرمت آنها اهتمام جدی ورزند.

وی با نکوداشت هفته دولت و تشکر از اقدامات دولت مردمی ایران قوی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام کارآمد دینی است.

 خورموج

 امام جمعه خورموج گفت: بزرگترین ضعف دولت سیزدهم لکنت زبان در بیان دستاوردهای خود دولت است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با بیان اینکه روز جهانی مسجد اساساً یک روز انقلابی است اظهار داشت: تشکیل این روز و تعیین این روز به خواست و مطالبه جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی به‌عنوان روز مسجد تصویب شد.

امام جمعه خورموج با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، بیان کرد: هدف از نامگذاری شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت، آن است که سبک خدمتگزاری آنان نصب العین مسئولان و مدیران کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف دولت سیزدهم لکنت زبان در بیان دستاوردهای خود دولت است تصریح کرد: حجم خدمات و دستاوردهای دو ساله دولت مردمی برابر با بیش از ۱۰ سال خدمات است.

زاهددوست عنوان کرد: اطلاع رسانی دقیق و بموقع خدمات دولت در مرحله اول وظیفه خود دولتمردان است و هفته دولت فرصت مغتنمی است که دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم به صورت دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم اخیر دولت آزادسازی پول‌های ایران در چند کشور از طریق دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه بود افزود: دیپلماسی و مذاکره در دنیای امروز، بدون پشتوانه قدرت سیاسی و اجتماعی، کاری لغو و بی‌فایده است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: اینکه دشمن به این نتیجه برسد که هزینه کوتاه‌آمدن مقابل ما، کمتر از مقابله با ماست نیاز مند اقتدار در حوزه‌های مختلف است که این نعمت اقتدار را ما امروز به برکت خون شهدا برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: پیروزی‌های ملت ایران در فضای سیاسی و ایستادگی در برابر مقابل نقشه‌های پیچیده دشمن در اغتشاشات، دشمنان ما را خاضع می‌کند. یکی از حوزه‌های اقتدار کشور، قدرت اطلاعاتی و امنیتی است و دستگیری افراد دو تابعیتی توسط دستگاه امنیتی، مانور عظمت امنیتی ایران بود و همین، دشمن را مجبور به آزاد کردن اموال بلوکه‌شده ایران می‌کند.

وی با اشاره به سفر اربعین گفت: آنچه که مورد انتظار است، تسهیل شرایط و کاستن هزینه‌های مختلف برای زیارت زائران ایام اربعین است. اینکه زائران در ایام اربعین چند برابر روزهای عادی قیمت بلیط پرداخت کنند با انصاف سازگار نیست.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: باید هزینه‌های حمل و نقل اتوبوس در داخل کشور و یا حتی در عراق مدیریت شود تا افراد سودجو به بهانه‌های مختلف از جمله خالی برگشتن اتوبوس از مرز، قیمت‌ها را افزایش ندهند. ضمن اینکه مدیریت شود از تکرار تجربه تلخ سالهای گذشته جلوگیری شود تا زائران در مرز عراق به دلیل کمبود وسیله حمل و نقل سرگردان نشوند.

وی افزود: واقعاً انتظار زائران این است که پس از رایزنی‌های دولت با عراق و حذف ویزا و همچنین ارائه گذرنامه اربعین که خبر خوش برای زائران و قابل تقدیر است، مسئولین محترم هزینه‌های حمل‌ونقل را نیز مدیریت کنند.

زاهددوست با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ عنوان کرد: این عملیات تروریستی را می‌توان به نوعی کلیدزدن زودهنگام التهاب، در آستانه سالگرد اغتشاشات سال گذشته و با هدف ناامن جلوه دادن ایران اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت دانست.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: تردیدی نداریم که ریشه این اتفاقات هم در اتاق‌های وضعیت رژیم غاصب صهیونیستی و با حمایت غرب به خصوص آمریکاست. پنجه‌های قدرتمند مقاومت حلقوم نحس جانیان و حامیان آنها در هرکجای دنیا خواهد فشرد و مجال نفس کشیدن به آنها را نخواهد داد.

امام جمعه گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: مسئولان باید در بین مردم حضور بیشتر و پررنگ داشته باشند و پاسخ دهند.

 حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به سالروز کودتای آمریکا برعلیه دولت مصدق در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و شکست نهضت ملی نفت اظهار داشت: علل متعدد داخلی و خارجی برای شکست نهضت ملی نفت ذکر شده است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب یکی از علت‌های اصلی شکست این نهضت و دولت مصدق را اعتماد به آمریکا ذکر فرموده‌اند و همین اعتماد باعث شکست دولت مصدق شد.

امام جمعه گناوه افزود: مقام معظم رهبری فرمود خوش بینی و ساده اندیشی مصدق بود که به آمریکا اعتماد کرد و باعث کودتای ۲۸ شد و به تعبیر رهبری هر ملتی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورده است.

صبر و پایداری مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن

وی با اشاره سالروز اعلام آتش بس میان ایران و عراق از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از هشت سال جنگ نابرابر دشمنان علیه ایران اسلامی در ۲۸ مرداد ۱۳۶۷ گفت: مردم ایران اسلامی صبر و استقامت را که تجلی آن در کربلا بود، از این واقعه عظیم الگوگیری کردند و بعد از هشت سال جنگ نابرابر در مقابل دشمنان ایستادند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک کشور خود را به دشمن تسلیم کنند.

تلاش برای جذب حداکثری در مساجد

وی با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد، با بیان اینکه امروز متأسفانه مساجد خلوت شده بیان کرد: عوامل متعددی باعث خلوت شدن مساجد شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مساجد می‌توانند در حل و فصل مشکلات و بحران‌های خانوادگی، ایجاد مراکز مشاوره استفاده باارزشی داشته باشد و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت مساجد از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش حضرت امام (ره) باید سنگرهای مساجد را حفظ کرد، ادامه داد: در برهه کنونی باید جوانان و نوجوانان را به سمت مساجدی که در تراز انقلاب اسلامی است، جذب کرد.

 رکنی حسینی بیان کرد: یکی از دلایل جذب بیشتر مردم در مساجد وجود هیئت امنای به روز و فعال است.

وی گفت: بسیاری از افراد از نحوه برخورد خادمان و هیئت امنا مساجد گلایه می‌کنند و اینها در جذب افراد مؤثر است.

وی اضافه کرد: بروز بودن هیئت امنا، امام جماعت و مساجد، حفظ بهداشت، نظافت در محیط مساجد در جذب بیشتر به مسجد مؤثر است و مساجد باید برای جذب بیشتر افراد جذاب شود.

اهرم

 امام جمعه اهرم گفت: دشمنان حجاب و عفت دختر شیعه را مانع خودشان می بینند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به روز جهانی دنیای مجازی اظهار کرد: از بزرگترین دروغ‌های تاریخ بشر و از دروغ‌های عصر جاهلیت مجازی مدرن برای فریب دختران و پسران کم تجربه این است که اغنیا و کاخ نشین ها مدافع حقوق مستمندان باشند و با تطهیر چهره مستکبران آنها را مدافع حقوق بشر می‌دانند.

وی بیان کرد: اگر عده اندکی در فضای مجازی فریب سبک زندگی غربی خورده‌اند و جرأت کرده‌اند به دختر محجبه تعرض کنند این حجاب و عفت دختر شیعه را مانع خودشان می بیند. والدین عزیز مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند.

پهلوزاده عنوان کرد: اگر می‌بینید دختر شما نسبت به حجاب بی اعتقاد می‌شود، نسبت به نماز بی اعتنا می‌شود، نسبت به احکام دین و اعتقادات منفعل شده بدانید متاثراز این فضای ولنگار مجازی است، تا در فضای مجازی مستقل نباشیم این فتنه‌ها و تکانه‌های ضد فرهنگی و عدم استقلال فرهنگی هم وجود دارد.

وی با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد تاکید کرد: ۵۶ سال پیش صهیونیست‌ها به تصور اینکه می‌توانند جلوی حرکت مسلمین را بگیرند قبله اول مسلمین را آتش زدند اما نکته‌ای که باید عرض کنیم و سبب توسعه آسیب‌های فضای مجازی شده بخاطر ضعف مساجد ما است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: وقتی بانیان مساجد سر ناسازگاری دارند وقتی کسانی که به مسجد رفت و آمد دارند و اعتقادی به تربیت مسجدی ندارند، وقتی مجموعه‌هایی که در مسجد هستند و کار می‌کنند با هم تفاهم ندارند و هر کسی ساز خودش رو می‌زند، وقتی مسجد جای هر کاری هست الا تربیت، نباید توقع داشته باشیم که دختر و پسر ما در شبکه‌های اجتماعی منحرف نشوند.

پهلوزاده اظهار کرد: اگر مسجدی با هیأت امنا و فرمانده پایگاه و امام جماعت دلسوز باشد؛ آن محله از آسیب‌ها در امان خواهد بود و از مشکلات رهایی پیدا می‌کنند اما اگر این اعضای مدیر مسجد خودشان آسیب باشند باید فاتحه کار تربیتی خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha