۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85202904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری چین در نشست بریکس شرکت می‌کند

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۱
کد خبر: 85202904
رئیس جمهوری چین در نشست بریکس شرکت می‌کند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه چین جمعه اعلام کرد که شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور در نشست هفته جاری سران بریکس در آفریقای جنوبی شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی.جی.تی.ان، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که شی از ۲۱ تا ۲۴ اوت (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در سفری رسمی به آفریقای جنوبی خواهد رفت تا در ژوهانسبورگ در اجلاس بریکس شرکت کند.

وانگ افزود که شی در این سفر ریاست مشترک «گفت‌وگوی رهبران چین-آفریقا» را برعهده خواهد گرفت و با سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی دیدار می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد که شی و رامافوزا در دیدار خود درباره روابط دوجانبه، مسائل بین‌المللی و توسعه مناسبات دو کشور رایزنی خواهند کرد.

وانگ گفت که آفریقای جنوبی یکی از شرکای راهبردی چین و اولین کشور آفریقایی شرکت‌کننده در طرح کمربند و جاده است و مناسبات ۲ کشور در ۲۵ سالی که از آغاز روابط دیپلماتیک آنها سپری شده، جهت زیادی یافته است.

وی افزود که چین و آفریقای جنوبی با افزایش همکاری‌های خود و تقویت دوستی چین و آفریقا آینده بهتری برای مردما ۲ طرف خواهند ساخت و الگویی برای ایجاد یک جامعه مبتنی بر همکاری خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha