کره شمالی نشست حقوق بشر سازمان ملل را "توطئه" آمریکا خواند

تهران – ایرنا – کره شمالی نشست اخیر سازمان ملل در مورد وضعیت و سابقه حقوق بشر خود را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد آمریکا از این سازمان بین المللی برای "توطئه" علیه پیونگ یانگ استفاده کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رویترز شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه درباره وضعیت حقوق بشر کره شمالی در دوره ریاست دوره ای واشنگتن بر این شورا تشکیل جلسه داد و آمریکا و سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر و گرسنگی در این کشور هشدار دادند اما روسیه و چین از پیونگ یانگ همچون همیشه حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۷ اوت/آگوست – ۲۶ مردادماه) هشدار داد: کره شمالی در حال سرکوب حقوق بشر مردم این کشور است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا سرعت گرفته و بسیاری از شهروندان این کشور برای یافتن غذا تلاش می‌کنند و مجبور به انجام کار اجباری هستند.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی(KCNA)، پیونگ یانگ طی بیانیه ای این نشست را به شدت مورد انتقاد قرار داد و توطئه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی عنوان کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران کره جنوبی و ژاپن روز جمعه در کمپ دیوید در خصوص توسعه همکاری های نظامی و اقتصادی، در مواجهه با قدرت رو به رشد چین و تهدیدات هسته ای کره شمالی به توافق رسیدند. آنها همچنین موافقت کردند تمرینات نظامی مشترکی را به صورت سالانه برگزار کنند و اطلاعات لحظه به لحظه درباره پرتاب موشک های کره شمالی را به اشتراک بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha