مسیر هشتمین توپ طلای مسی هموار شد!

تهران- ایرنا- اسامی نامزدهای بهترین بازیکن سال اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) این هفته اعلام شد و نام فوق ستاره آرژانتینی اینترمیامی آمریکا در جمع سه نامزد نخست دیده می‌شود؛ این جایزه عموما پیش‌زمینه توپ طلا محسوب می‌شود.

به گزارش عصر شنبه ایرنا،لیونل مسی به‌تازگی در پاسخ به پرسش روزنامه مارکا درباره احتمال فتح توپ طلا در مراسم ماه اکتبر گفت؛ ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و احتمالا رودری هرناندز رقبای اصلی او خواهند بود.

جایزه بهترین بازیکن سال یوفا معمولا به عنوان پیش‌زمینه برنده توپ طلا عمل می‌کند؛ جایزه‌ای که از فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به بعد زیر نظر نشریه فرانس فوتبال و برای تقدیر از بهترین بازیکن فصل و نه تقویم فوتبالی برگزار و به منتخب اهدا می‌شود.

بنابراین، دستاوردهای تیمی و انفرادی از آگوست تا جولای لحاظ خواهد شد که از جمله آن می‌توان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که از نوامبر تا دسامبر برگزار شد، اشاره کرد.

فهرست ۳۰ نامزد اولیه فرانست فوتبال ۶ سپتامبر(۱۵ شهریور) معرفی خواهد شد. از آن زمان به بعد، برای تعیین برنده، هیئتی متشکل از ۱۷۰ خبرنگار خبره و هرکدام از فدراسیون‌های عضو فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) پنج بازیکن را با توجه به ارزش امتیازی به ترتیب ۶، چهار، سه، دو و یک امتیاز انتخاب می‌کنند.

معیار عددی شماره یک به عملکرد انفرادی بازیکن، عدد دوم عملکرد کلی و نمره سوم به کلاس بازیکن و بازی جوانمردانه تعلق دارد. در این فرمت جدید، معیار دوران حرفه‌ای بازیکن حذف شده است. به عبارت دیگر، جوایز توپ طلا در این فصل بدون توجه به دستاوردهای گذشته نامزدها اهدا خواهد شد. برنده نهایی هم ۳۰ اکتبر(۸ آبان) اعلام می‌شود.

لیونل مسی به خاطر عملکرد در جام جهانی، گزینه اصلی توپ طلاست و می‌تواند برای هشتمین بار این جایزه را به خانه ببرد. در نسخه‌های ۲۰۱۷(کریستیانو رونالدو هر دو جایزه را برد)، ۲۰۱۸ جایزه به لوکا مودریچ رسید و در سال ۲۰۲۲ نیز کریم بنزما فاتح این دو جایزه شد.(بهترین بازیکن یوفا و توپ طلا)

نشریه مارکا نگاه دقیق‌تری به نامزدها و عملکردشان در فصل گذشته انداخته است.

لیونل مسی

جام‌جهانی قطر، ارزشمندترین بازیکن فینال، توپ طلا و کفش نقره‌ای جام جهانی(هفت گل و سه پاس گل)

قهرمانی لیگ یک(۱۶ گل و ۱۶ پاس گل و در مجموع ۲۱ گل و ۲۰ پاس گل)

* قهرمانی در لیگزکاپ با اینترمیامی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لحاظ خواهد شد

فرمت جدید توپ طلا؛ مسیری که برای هشتمین توپ طلای مسی هموار شد!

ارلینگ هالند

کفش طلای اروپا(۳۶ گل)

سه‌گانه(لیگ قهرمانان، لیگ برتر انگلیس و جام حذفی(۵۳ گل و ۹ پاس گل)

بهترین بازیکن لیگ جزیره

برترین گلزن لیگ قهرمانان(۱۲ گل)

* سوپرجام یوفا با پیروزی برابر سویا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لحاظ خواهد شد

فرمت جدید توپ طلا؛ مسیری که برای هشتمین توپ طلای مسی هموار شد!

کیلیان امباپه

نایب قهرمانی جام جهانی، توپ نقره‌ای و کفش طلای جام جهانی قطر(۸ گل)

قهرمانی لیگ یک فرانسه و برترین گلزن(۲۹ گل)

فرمت جدید توپ طلا؛ مسیری که برای هشتمین توپ طلای مسی هموار شد!

رودری هرناندز

سه‌گانه با سیتی: لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی انگلیس

قهرمانی لیگ ملت‌ها با اسپانیا

ارزشمندترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان(یک گل زده در فینال)

ارزشمندترین بازیکت لیگ قهرمانان

ارزشمندترین بازیکن فینال لیگ ملت‌ها(گل در ضربات پنالتی)

ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت‌ها

فرمت جدید توپ طلا؛ مسیری که برای هشتمین توپ طلای مسی هموار شد!

در این فهرست می‌توان نام دیگر نامزدها را هم اضافه کرد اما با نگاهی واقع‌بینانه به نظر می‌رسد که تنها سه بازیکن نخست(یا چهار نفر با احتساب رودری) در رقابت باشند.

همچنین دی‌بروینه را هم می‌توان به این جمع اضافه کرد اما عملکرد هالند و رودری بر عملکرد هافبک مصدوم بلژیکی سایه انداخته است. همچنین در مراسم ماه اکتبر، جایزه کوپا، یاشین و توپ طلای زنان نیز اهدا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha