دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر از برگزاری دهمین نشست حقوق بشر آمریکایی خبرداد

شیراز - ایرنا - دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع دهمین نشست حقوق بشر آمریکایی «حادثه تروریستی شاهچراغ نماد حقوق بشر آمریکایی» انتخاب شده که به خوبی گویا و روشن کننده این گفتمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین انصاری روز شنبه با اعلام این فراخوان، افزود: این نشست با ۶ محور تروریسم اعتقادی: از اهانت به قرآن کریم تا جنایت در حرم مطهر، سیاست آمریکایی در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی، نقش افراط گرایی در دین هراسی، نقش ثبات و آرامش خانواده در جلوگیری از افراط‌گرایی نسل جدید، نقش رسانه، هنر و ورزش در تحریک یا کاهش افراط‌گرایی و تعقیب و مجازات سر دسته‌های تروریسم تکفیری برگزار می‌شود.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پژوهشگران و فعالان این حوزه می توانند تا ۲۲ شهریور ماه مقاله‌های خود در این ۶ محور را به دبیرخانه نشست حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به نشانی www.yout-humanrights.com یا شماره تلفن مجازی ۰۹۱۹۳۵۴۵۸۶۹ ارسال کنند.

انصاری یادآور شد: این نشست تخصصی ۲۹ شهریورماه به میزبانی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز در ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد این آستان مقدس مستقر است.

وی اظهار کرد: این حمله مذبوحانه به حرم مطهر شاهچراغ که سالانه میزبان ده‌ها میلیون مسلمان ایرانی و خارجی و حتی غیرمسلمانان است و دست زدن به جنایت علیه خادمان و زائران بی گناه این حرم مطهر با هدف شکستن امنیت ایران اسلامی انجام شده و بخشی از نقشه شیطانی استکبار علیه ایران اسلامی است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: این تکفیری از بازیچه‌های فریب خورده و مزدور استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل است که اکنون در حضیض ذلت و خشم مقدس میلیون‌ها انسان حق‌طلب و پاکباخته در سراسر جهان گرفتار آمده‌اند.

انصاری اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل این نوع حرکت‌های کور تزریق روحیه به عوامل ورشکسته خودشان است چرا که طی سالهای اخیر بدترین بلاها بر سر داعش، منافقین و جریانات مختلف وابسته به استکبار آمده و قطعاً روحیه عوامل داخلی و خارجی آنها می‌شکند.

به گزارش ایرنا، یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه سال جاری با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه ۲ نفر شهید و هفت نفر(پنج نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شده است.

همچنین حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha