قهرمان بادپای حرم از لحظه ایثار می‌گوید: دلبسته شاهچراغم

شیراز - ایرنا - به او "ناجی حرم" گفتند چون اگر او نبود شاید اکنون برای آرشام‌ها و محمدرضاهایی دیگر به سوگ نشسته بودیم یا در همراهی با آرتین‌هایی معصوم داغدار بودیم؛ به پاس این شجاعت امروز یک ایران قدردان اوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا فردای حادثه تصاویری تقریبا واضح از دستگیری تروریست تکفیری در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) منتشر بود و با دیدن این تصاویر بود که مردم ایران بار دیگر به چشم دیدند که قهرمانان آزاده هنوز در گوشه‌گوشه کشورشان نفس می‌کشند.

از آن روز "فرزاد بادپا" اسم رمز شجاعت و ایثار شد، همه جا سخن اوست و تحسین او از همه جای ایران به گوش می‌رسد، هشتگ ها نیز برای او غوغا کرده‌اند و قهرمان حرم در فضای مجازی نیز پربیننده شده است.

یکی نوشت سلام به وطن خسته و صبورم که مردم کوچه و بازار اینگونه جگر دارند، دیگر نوشت با اسلحه پر اینچنین جار نکش، جاروکش این حرم حریف است تو را و دیگر با توصیف ماجرا برای انهایی که ندیده و نشنیده بودند، نوشت: ما به این غیرت و شجاعت می‌گوییم "مرد میهن آبادی".

غیر از مردم، مسئولان نیز به صورت رسمی و غیر رسمی او را تحسین و تجلیل کردند؛ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس روز گذشته در آیین تجلیل از جوان ناجی حرم گفت: خدا را شاکریم که در بین جوانان عزیز ما و رویش های انقلاب هستند اینگونه الگوهایی از شجاعت و نوع دوستی که توجه شان به جان دیگران بیش از جان خودشان است و به هم نوعان خودشان بیشتر فکر می کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) به شیراز آمده بود نیز در آین آیین تجلیل از بادپای ناجی حرم، گفت: علاوه بر وی، توفیق قدردانی از مادر بزرگوار ایشان نیز حاصل شد و امروز سپاسگزاری مجموعه تشکیلات انقلابی را به وی ابلاغ کنیم.

اما بیش از همه یکی از سوالات مردم و کاربران جازی توجهم را جلب کرد، " در لحظاتی که حفظ جان مهمترین متاع زمین می‌شود در ذهن این نیروی خدماتی چه گذشت که اینگونه به دنبال تروریست مسلح می‌دود؟"

گفت‌و گویم با بادپای قهرمان را از همین سوال آغاز کردم و پرسیدم در ذهنتان چه گذشت؟

او گفت: من معتقدم هر ایرانی، مسلمان و شیعه‌ای که به جای من بود این کار را انجام می‌داد و آقا احمد بن موسی (ع) نخواست که شرمنده زائران شود، همه زائران حرم خواهران و برادران من هستند.

بادپا ادامه داد: لحظه‌ای که من به سمت این تروریست حرکت کردم آقا احمدبن موسی خودش من را بیمه کرده کرده بود، دیده‌اید خانه و ماشین خود را فول بیمه می‌کنیم، من آن لحظه بیمه فول بودم و درصدی فکر نکردم که شاید تیر بخورم، انگار به من الهام شده بود.

ناجی حرم گفت: به من الهام شد نبایدبیش از این خونی ریخته شود، ما در حادثه آبان ماه ۱۳ شهید دادیم و اینبار ۲ شهید و من شرمنده همه این شهدا هستم.

بادپای حرم شاهچراغ یادآور شد: در حادثه نخست حرم شیفت من نبود و شرمنده‌ همه شهدا هستم.

از تحسین‌هایی که مردم سراسر کشور ابراز کرده‌اند به او گفتم، ناجی حرم ضمن قدردانی از همه مردم، گفت: امروز در جامعه حرف‌های بسیاری زده می‌شود از مردم کشور می‌خواهم این حرف‌ها را باور نکنند.

او ادامه داد: من یک فرد عادی جامعه هستم و اگر کاری کردم نظر کرده ائمه و احمدبن موسی (ع) هستم، نه عضو سازمانی هستم و نه در ارگان‌های نظامی عضویت دارم که حرف و حدیثی ایجاد کند؛ مردم این "چرت و پرت‌ها" را باور نکنند.

همه ایرانی‌ها قهرمانند، شرمنده شهدایم

بادپا درباره واکنش همسر و فرزندانش به این اقدامش، گفت: من اول به خانواده‌ام نگفتم که این کار را کرده‌ام، همسرم پس از حادثه تماس گرفت و حالم را پرسید اما چیزی نگفتم.

او ادامه داد: اما با انتشار تصاویر و توجه رسانه‌ها خانواده‌ام از ماجرا مطلع شدند، پسر و دختر کوچکم می‌گویند "بابای قهرمان" به آنها گفتم " همه ایرانی‌ها قهرمانند"، گفتم کار من در مقابل شجاعت ائمه و کاری که حسین (ع) و یارانش کردند هیچ است.

بادپا بار دیگر با حسرت گفت من شرمنده ۲ شهید حرم هستم.

فرزاد بادپا به گفته خود او اصالتا لر نورآباد و روستازاده است، ۳۴ سال سن و ۲ فرزند دارد و اکنون به عنوان نیروی خدماتی شرکتی خادم آستان مقدس احمد بن موسی (ع) است.

او در دیدار با استاندار فارس در شرح حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گفته بود: در آن شب زائران زیادی در حرم بودند، تیراندازی ابتدا فکر کردم صدای ترقه است، بیرون آمدم، دیدم زائری زمین افتاده است و خواهر زائری دیگری هم که تیر خورده بود و از پایش خون می‌آمد بر روی زمین افتاده بود.

وی ادامه داد: فرد تروریست با سلاح کلاشی که در دست داشت به سمت مردم حمله می‌کرد، پشت سرش دویدم به او حمله کردم و او را روی زمین انداختم تا زمانی که نیروهای عملیاتی رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha