۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85203872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش تبدیل وضعیت می‌شوند

همدان- ایرنا- معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نیروهای خرید خدمات یک دوره توانمندسازی در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و پس از آن از طریق آزمون درون سازمانی تبدیل وضعیت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "رسول قدیم‌خانی" روز شنبه در جلسه تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات و پیش دبستانی شهرستان ملایر اظهار داشت: تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات تا مهرماه امسال از اولویت‌های سازمان آموزش و پرورش است.

وی افزود: نیروهای خرید خدمات طی سال‌های گذشته که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه بود، دست این سازمان را گرفتند و شکی در تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات نداریم و مجری قانون هستیم.

معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید قانونی وجود داشته باشد تا بتوانیم براساس آن نیروها را تعیین تکلیف کنیم، مطرح کرد: تعیین تکلیف بیش از ۲۰ هزار نیروی خرید خدمات بر عهده آموزش و پرورش است.

قدیم‌خانی ورود نیروی انسانی به شیوه‌های مختلف را یکی از آسیب‌های آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: این روند نباید ادامه پیدا کند و نیروهای خرید خدمات در یک پروسه رقابتی وارد آموزش و پرورش می شوند.

وی به برگزاری آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و دبیری در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار یک نگرش تحول‌گرایانه در محتوای آزمون‌های استخدامی ایجاد شد.

معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مراحل ثبت‌نام و برگزاری آزمون مربی پرورشی، مشاور و مراقب سلامت حداکثر تا پایان مهر امسال، گفت: در مرحله اول اجازه دادیم همه داوطلبان فارق از رشته تحصیلی و سن در آزمون‌ها شرکت کنند.

قدیم‌خانی یادآور شد: سال‌ها تلاش کردیم تا محتوای آزمون همان مطالبی باشد که معلم در کلاس با آن مواجه است و منابع آزمون، کتاب‌ها و مطالبی هستند که معلم در مدرسه با آنها سروکار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای داوطلبان با سابقه تدریس امتیاز قائل می شویم، خطاب به مربیان پیش دبستانی تاکید کرد: در حال حاضر به جز شرکت در آزمون استخدامی هیچ راهکار قانونی دیگری برای جذب وجود ندارد.

معاون مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در فرآیند آزمون تمهیدات و تسهیلاتی برای افرادی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، می‌اندیشیم.

قدیم‌خانی گفت: اگر قانونی مبنی بر جذب مربیان پیش دبستانی توسط مراجع قانونی مصوب شود، ملزم به اجرای آن هستیم، اما در حال حاضر مسیر فقط از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی است.

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha