سفر رئیس جمهور ترکیه به بوداپست / اردوغان و اوربان درباره تحولات اوکراین گفت وگو می‌کنند

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه از سفر امروز یکشنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به مجارستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، اردوغان قرار است در بوداپست با ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان درباره تحولات اوکراین و امنیت دریای سیاه گفت وگو کند.

در گزارش شبکه تلویزیونی دولتی ترکیه آمده است که رهبران دو کشور همچنین قصد دارند در مورد همکاری‌ها میان دو کشور که امسال صدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک خود را جشن می‌گیرند، بحث و تبادل نظر کنند.

در این گزارش به نقل از منابعی در دولت ترکیه گفته شد که سران دو کشور قصد دارند با تمرکز بر حل و فصل بحران اوکراین و تهیه نقشه راه برای تضمین امنیت در دریای سیاه پس از پایان قرارداد غلات دریای سیاه، گفت وگو کنند.

این کانال تلویزیونی گفت که در دیدار اردوغان و اوربان مقدمات نشست شورای همکاری راهبردی مجارستان و ترکیه که در پایان سال جاری در بوداپست برگزار می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اردوغان آخرین بار در نوامبر ۲۰۱۹ به مجارستان سفر کرد. سفر امروز (یکشنبه) در روز «سنت استفان» که جزء ایام تعطیلات ملی مجارستان است انجام می‌شود و رهبر ترکیه قصد دارد در بوداپست با برخی از رهبران کشورهایی که در این جشن شرکت خواهند کرد نیز گفت وگو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha