۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85204097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت دفاع روسیه: یک پهپاد مهاجم را در مسیر مسکو سرنگون کردیم

مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یک هواپیمای بدون سرنشین که ساعت حوالی چهار صبح به وقت محلی قصد حمله به مسکو را داشت، منهدم کردیم. این وزارتخانه اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه یک پهپاد را کشف کرد که بر فراز استوپینسکی در منطقه مسکو به سمت پایتخت پرواز می کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه یک پهپاد را کشف کرد که بر فراز استوپینسکی در منطقه مسکو به سمت پایتخت پرواز می کرد.

در این گزارش آمده است: این پهپاد با جنگ الکترونیکی از کنترل، دشمن خارج شد و در یک منطقه متروک سقوط کرد.
بنا براین گزارش، این حمله پهپادی هیچ تلفات یا خسارتی نداشت.

پیش از این، شهردار مسکو گفته بود: حدود ساعت چهار بامداد جمعه ۲۷ مردادماه (به وقت مسکو) یک پهپاد در آسمان مسکو توسط نیروهای پدافند هوایی پایتخت روسیه سرنگون شده است.
سرگئی سوبیانین افزود: لاشه این پهپاد روی یک ساختمان غیرمسکونی در منطقه تجاری اکسپوسنتر در مسکو سقوط کرد و هیچ تلفات یا آتش‌سوزی به دنبال سقوط آن ایجاد نشده است.

یستم مردادماه ۱۴۰۲ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک پهپاد مهاجم بر فراز مسکو هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.
سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز ۱۹ مردادماه جاری اعلام کرد: ۲ پهپاد جنگی در مناطق دوموددوف و بزرگراه مینسک در جنوب و غرب مسکو سرنگون شدند.
پیش از آن، وزارت دفاع روسیه ۱۵ مردادماه نیز اعلام کرد که حمله پهپادی روز یکشنبه اوکراین به مسکو با انهدام یک هواپیمای بدون سرنشین در منطقه پودولسک دفع شد.
هشتم مردادماه نیز در پی شنیدن صدای مهیب در آسمان مسکو، خبر سرنگونی دو پهپاد اعلام شد. این حمله موجب خسارت جزئی به دو ساختمان مرتفع در مسکو سیتی و توقف پروازها به مدت حدود یکساعت در فرودگاه ونوکووا شد.
در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شوند.
فرحان حق در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: ما هیچ اطلاعات دست اولی در مورد حملات پهپادی به مسکو نداریم، اما واضح است که با همه حملات به تاسیسات غیرنظامی در هر کجا مخالفیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha